Fischfucker 2012.02.14. 20:08

Orsókról...

Őrült termékeny vagyok ma.

Szóval az orsókkal már merőben más a helyzet, mint a botokkal. Őszintén szólva, addig, ameddig azt gondolom, hogy a botokkal megvagyok, addig a multis quantum-om és a workhorse 40-es shimano nexave-e kivételével az összes pergető orsómat ki kellene csesznem a kukába és újakat venni. Pedig egyik sem öregebb 2 évnél, van közte 2 abu és egy cormoran.

Az orsókkal az a dilemmám, hogy az ember vagy elfogadja, hogy ez sokkal inkább fogyóeszköz, mint a bot és 2 évente vesz újat a 20 rugó alatti/körüli kategóriából, vagy invesztál sokkal többet, de akkor sincs semmi garancia arra, hogy 3 év múlva, de akár 3 hónap múlva is boldog lesz.

Nem volt még olyan sokat használt 2 éves vagy annál öregebb pergető orsó a kezemben, amit élmény lett volna tekerni. A fékről nem is beszélve: a legpályább orsókkal is megesik, hogy jön egy súlycsoporton felüli hal és megfekteti a féket - működni fog meg minden, de az a szexi kis ciripelés, a finom futás az oda. Csöndben némán surrog le a fonott és kész.

Szóval az orsókkal szarban vagyok. 15 rugóért simán kapsz olyan botot, amivel vidáman elszórakoztathatod a süllőket egy életen át. De ugyanennyi pénzért nem kapsz olyan orsót, ami akár 2 szezont is teljesítene hibátlanul. Vagy én még nem találtam.

És mondom az a bajom, hogy vinném én vissza az üres üvegeket, meg ragasztanám a forintos bélyegeket a kisdobos megtakaritási füzetembe azért, hogy gyűjtögessek egy ütősebb orsóra, ha tudnám, hogy tök mindegy mennyit tekerem, meg, hogy milyen hal jön szembe, a kicsike 3-4 év múlva is orsó lesz és öröm lesz tekerni.

Abut, Michell-t, Cormoran-t biztos nem fogok venni. Daiwa, Ryobi, Shimano? Nem tudom.

Szerinted?

De akkor érdekel a duma, ha 2-3 éve tekered a kicsikét, beletoltál már egy százast és még mindig úgy dorombol a kezed alatt, mint mikor megvetted. Ha van ilyen, én is megtekerném. ;-) 

Pisz

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr104105398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Z o l i ("Z") 2012.02.14. 20:40:18

Nos. Most május elején lesz 4 éves a Team Daiwa Advantage 153HSTLA multim.
A helyzet az, h ebből masszív 2,5 évet tekerte a Vilmos (nagyjából annyit tekerte, h az össz zsinórhossz minimum a Holdig elérne), mikor is kb fél év alatt sikerült elsírnom tőle. Azóta Ő sír. Mármint a Vilmos. Leszarom. :DDD Hát szóval ez az orsó a mai napig úgy fut mint az álom, a fékje is penge. Aki nem hiszi járjon utánam. :)
A másik darálóm, egy (mit ad Isten) szintén Team Daiwa, csak ez Zillion Type-R névre hallgat. Ő még csak 1 éves lesz (ne aggóggyatok, kap tortát!) de még ő is úgy fut mint mikor kivettem a dobozából. Igaz én túl nagy halakat nem fogtam vele, de rengeteget dobtam, tekertem. Egyik jó barátom viszont beleakadt vele 2 db 40 es harcsába a Pón. Nahh, az Ő orsója is úgy fut, mint az enyém mikor kivettem a dobozból. Úgyhogy én egyenlőre nem aggódom. Minimum 5 évig nem lesz gondom tekerőre.... Jupíííí!!! :))

tromb1 2012.02.14. 22:33:59

Üdv
("Z") SZabó Zoli vagy?
Akkor Üdv Trombi a Profiblinkerből tegnapi eszmecsere.

tromb1 2012.02.14. 22:52:00

Üdv
Ez igy van 20k-ért nem lehet jó és tartós orsót venni.Peremfutóban a minimum:Shimi Stradic-tól fefelé DE CSAK A JAPÁN GYÁRTMÁNY Daiwa Q-tól felfelé ez tapasztalat.Hallomás: Rioby
Zauber nem szimpi a hajtókarja CF-é is.

Insulator 2012.02.15. 07:31:39

Egyett kell értsek veled Kristóf !
At orsókkal valahogy kezdek így lenni. A FLOTTA: TP2500FC 2 db TP1000FC 1 db Rarenium 2500 1 db. Multim nincs és lehet nem is lesz. De nézem a külföldi blogokat és gagyi orsókkal de máregdrága botokkal tolják. Lehet, tényleg 1-2 évente új orsót kellene vennünk??? Részemről nincs panaszom a flottámra, de a látottak nagyon elgondolkodtattak. Aztán a másik véglet: miért nem tudok én megfogni egy ABU REVO NEOS 10 v. 20 orsót?? Mitól 100 eFt ez ??? A válasz : PIACGAZDASÁG !!!

Z o l i ("Z") 2012.02.15. 11:50:31

@tromb1:
Nem. Szabózéé Nightfish néven tevékenykedik.
Egymásközt Szabózééként emlegetjük.

Z o l i ("Z") 2012.02.15. 12:00:37

Amíg peremfutóztam, addig én sem mentem Stradic alá, de sajna nekem is 1-2 évente cserélni köllött. Pl az utolsó elkezdett kattogni a 2. szezon elején mikor a dobemelő az alsó végálláshoz ért. Szétszedtem, kitakarítottam, összeraktam, de a probléma nem szűnt, így inkább eladtam, és vettem egy újat. Az meg surrogni kezdett. Eladtam, és vettem multit. Azóta nem igazán van gondom, bár a Megaforce mellényúlás volt.

tromb1 2012.02.15. 21:08:21

üdv
Az orső legnagyobb ellensége a fonottzsinór amelyik kurbli jó 2 évig vele az monoval 10 évig. A fonotthoz a daiwa is csak a hypert favorizálja.
A casting multin ritkán van fonott föleg a tojáson, hengeren is csak harcsára vagy akadós palyán.A Stradicot
cca 20 éve tekertem vagy 5 évig 0,25-ös
Fender monoval és utána tökéletes álapotban adtam el.

Fischfucker 2012.02.16. 13:29:03

Penn Atlantis 2000? Úgy általában van valakinek saját tapasztalata Penn orsókkal? Zsocc használt Penn orsókat az Ebro-n, de a nagy Slammerek engem nem győztek meg. Kilazított féknél a dob forgásától visszatekeredik a féktárcsa és felkeményedik azonnal a fék...

Fischfucker 2012.02.16. 16:17:23

Illetve tud valaki valami rosszat mondani saját tapasztalata alapján a DAIWA Procaster 1500 X - ról?

zug_a_volga 2012.02.17. 01:18:38

Minden márkának megvannak a top orsói, és megvannak az olcsóbbak! Több mint egy éve hajtok két ABU Neos orsót (10 és 20) és hibátlanok. Ugyanezt tudom mondani a Mitchellekről. A Mag Pro Light széria (ebből is van 2 db) a Shimano utáni világ legjobb orsója szerintem. Magnézium házas, könnyű, megbízható. És jelentősen olcsóbb a Neosnál, nem beszélve a Daiwákról. Pár nap múlva a kezemben lesz a 2012-es top Mitchellből (Mag Pro Extreme) is kettő, egy 500-as és egy 1000-es. Hollandiában volt a kezemben, ilyen jó orsója még az életben nem volt a Mitchellnek.

Sajnos sok modell nehezen beszerezhető itthon (nagykerben igen, csak kevés bolt tartja), de hogy az ABU és a Mitchell nem gyárt jó orsókat, az egész egyszerűen nem igaz. ;-)

Hozzáteszem még, hogy 2012-ben lesz 6. éve, hogy az akkori 100 sorozatú ABU-kat megvettem feederre. Ezek alap 5 csapágyas orsók, bőven 10K alatt volt a kiskeráruk. Azóta amit kaptak, az nem emberi. Ennek ellenére még ma is gond nélkül futnak, a fékjük letapadás mentes, nem tudok beléjük kötni! (Jó, nehezebbek az átlagnál, és nem pergetek velük, de nagyon nyúzva vannak!)

Insulator 2012.02.17. 05:37:07

@zug_a_volga: Akkor Te minimum SzarvasZoli vagy mert Debnrecenben nem tudtak mutatni NEOS orsót.

zug_a_volga 2012.02.17. 07:45:30

@Insulator: Ami azt illeti, 2011-ben a hazai disztibútoron keresztül 0,azaz nulla db Neos talált gazdára. Vagy nem volt, vagy nem is tudtak róla a boltosok.

Fischfucker 2012.02.17. 09:42:03

Német ebay-en van neos 240 EUR körül és van két aukció is, ahol most 90 EUR körül jár a limit.

tromb1 2012.02.17. 17:53:39

üdv
Ezidáig 1db Abu suverénem 4000s volt az Abutól
agyondicsért top kategoriás Svéd remekmü
egy fos volt az egész, nagyon nehéz de a 305cm-es kev Sportex-hez elment.Doja gyüszünyi felkapókart megkellett hajlítani mert beleért a lefutó zsinór, hajtókar kilötyögösödött 20 peca után csunya zsinórkép stb... Az abu soha nem kéne.Ajánlom a Twinpover 2500 fc-t 2db dob jó a light,drop-shot pecához cca 18-20-as mono jó az illex s star-hoz dunai wobizáshoz cca 16-os fonott.Leinformálható Insulátornál hogy milyen. Peca.hu apró új iá:55k Nem az enyém.Daiwa Q-tól felfelé csak 1 dob van.

tromb1 2012.02.17. 17:57:01

Ha jó láttam Lehel is tekeri a Twint.

tromb1 2012.02.17. 18:09:35

Fehova.
Diwa-cormoran csak kiállít eladásra semmi, a vitrin felsö polcán 1 Exist 2508r hiper branzi 259k és 1 sima exist 219k. Vili kint van sok Japán mücsalval.
Engem bevittek, de a beugró 2500Ft a parkolás 1200Ft. Rengeteg ember, 25 perc után elég volt.

Insulator 2012.02.17. 20:07:04

Na holnap megnézem én ezt a kiállítást. Nagyon nem vagyok felpörögve.

zug_a_volga 2012.02.17. 20:25:47

@tromb1: Te tudod melyik évben volt utoljára gyártva az ABU Suverän? ;-) Azóta nagyon komoly szériák indultak és szűntek meg, mint a 700-as és 800-as sorozat csupa fém orsói, vagy a ALUbody megbízható darabjai. Én a mai napig a 700-asokkal pergetek harcsára és a kuttyogató botomon is az van.

Orsóban talán a Daiwa az első még mindig, csak elképesztően túl van árazva. A Shimanonál meg sajnos az utóbbi évben egyre több a (garanciális) probléma. Minőségben zuhannak.

tromb1 2012.02.17. 21:42:54

üdv
cca 2003 1 időben a shimi Tp F-el Abu cca 70k a Tp 50k volt a minőség és kezelhetőség, kézreálloság ég és föld.
700-800-as t nem ismerem.
Ami nem japán a Shimiből az szar.
A Daiwa nincs tulárazva, szar a forint
több mint duplája a yen a 3évvel ezelöttinek 1yen 1.4ft volt 100k-ból böven megvolt egy Branzino 3000-es.(56000 yen +egyébb költség)itt 150000ft
vot.

erazko 2012.02.18. 09:29:03

ha már itt tartunk,Infinity-q ról mi a véleményetek?

tromb1 2012.02.18. 11:29:11

@erazko: Hali
Melyik q a régi vagy a zaion?
A régi háza és rotorja erösebb megegyezik a régi certatevel belseje ua.
Zaion Haldos ár 150k 1dob + 1dob 99eur
( Profiblinker 124k) 2 hónapja akartam 1 dobot rendelni de a Német Daiwának sem volt. Minőségre kb.TP csak kézreállobb(nekem) Most a haldon TP 4000fc 80k Tehát 2db is kijön a Zaion árából. Én 2db Shimi TP-t vennék.

erazko 2012.02.19. 09:00:04

Szia! Régi, ezüst- matt érdekel persze, és használtam tudom beszerezni....

Dobbal már én is megszívtam , Daiwa Gs9-es dobra vártam.. 1x megjött, ....de csak pesti átvétellel, azóta is főzöm vmelyik cimbimet hozza el....

Esetleg Ti tudtok vmi jó Daiwa Márka -szervizest az országban?- ill. van egyáltalán ilyen?

Másik.. mostráakadtam az apróban egy 2500Certate-re, 60k , de sz infinity meg 3000----
Ti melyiket választanátok?
üdv.!

Erasko

tromb1 2012.02.19. 20:44:05

@erazko: Üdv
Bot ill modszer függö hogy melyiket a 2 közül, a Q csak édesvizi használatra van
a certate pedig tengerire is szerintem más különbbség nincs köztük (4CRBB csapágy és más fényezés) A 3000 Q-val többen. harcsára pergetnek és gumiznak a 2500-as Cert. inkább süllös wobbis.

AzHofi 2012.02.21. 20:17:07

fifu, kár leírni a mitchelleket, meg az abukat. A legtöbb orsóm mitchell, és semmi nyoma a francia autókon megszokott műszaki lezserségnek, nagyon patent műszerek. Ha olcsón jót akarsz akko rmitchell 300Xe.

tromb1 2012.02.24. 15:59:14

Üdv.
Walterland (soroksári)Daiwa Q zaion 3000
100k akcióban most.

tromb1 2012.02.24. 20:38:17

@erazko: Daiwa szervíz Hanol Ferenc
06203990640 havernak javított azt mondta
jó.

KungMester (törölt) 2012.03.02. 14:27:36

Twin Power F és egy életre megoldott az orsó kérdés. 3-4000-es süllőre, 6000-es harcsára. Az autós hasonlatnál maradva, ma már nem titok, hogy minden alkatrészt futópadon tesztelnek és úgy állítják be az anyagok kopásállóságát, hogy a garancia lejárta utáni első kilométereken szervizelned kelljen, mert rájöttek, hogy ebben sokkal több pénz van, mint az új autók eladásában. A Twin Power F még az a széria, ahol a horgászatot szolgáló műszaki fejlesztés úgy érhetett a csúcsra, hogy azt nem fékezte aljas, kereskedelmi marketing. Elég nehezen hiszem el, hogy azért szüntették be a gyártását egy tökéletességig fejlesztett terméknek, mert nekünk - horgászoknak akartak jót a továbbfejlesztett - magyarul teljesen elcseszett későbbi változatokkal. Azt sem tudom elképzelni, hogy a Shimano fejlesztő mérnökei nincsenek annak tudatában, hogy a qrva kereskedelmi szempontjaik miatt lemondtak a valaha gyártott legjobb termékükről úgy, hogy azt 12-13 évvel a gyártás leállítása után is 60-90 ezer forintos áron adják-veszik a gyűjtők. Felépítettek egy világszínvonalú márkanevet - a Twin Powert, hogy aztán a név mögé bújva eladhassanak egy rakás szemetet. Aki ezen nem lát át, az csak vegye-vigye a TP-k legújabb csodáit százezrekért, nekem már nincs ilyen gondom ill. nagy erőkkel keresek még egy TP-6000F-et, hogy soha többé ne kelljen szándékosan rosszra gyártott konstrukciót vennem.

erazko 2012.03.03. 12:07:18

régebben és is szemeztem a tp- f orsóval...- már nem is tudom miért nem vettem meg.
Boldog tulaja lettem 1 inifity q -nak:)
remélembírja a hosszútávú strapát
süti beállítások módosítása