Minden szezon rendhagyó. Ez a zseniális benne. A profi helyi pecást onnan ismered meg, hogy lehet, hogy ma egy feederrel és egy úszóssal ül ki az árokra, holnap ugyanezzel a kőgátra, a harmadik napon pedig egy szál pergető bottal megy a kőre. Ő az, aki mindig arra pecázik, ami éppen megy.

Mi, meg néha belenyúlunk, néha pont ugyanolyan cucc van a kezünkben, mint a helyi profinak és vagyunk ugyanott és ugyankkor. Van aki tud, van, aki szeret. És van, akinek szerencséje van.

Így indult nekünk is ez a szezon Pistikével, amikor az az elmebeteg ötletünk támadt április végén, hogy munkából egyenesen le Balatonmáriára, kőre ki, peca be, alvás no, reggel kocsiba be, munkába hopp. És láss csodát, kedd este a spiccen nincs senki, csak Roland, a helyi pro és épp ő is harcsát szeretne fogni, mint mi. A hab a tortán, hogy kaphattunk az esőgilisztáiból, amivel sikerült is becsapni pár kócos kis harit. Pergettünk is persze, és sikerült is egy hármas jószágot elcsípnem gumival, illetve akasztottam egy olyat hajnali négykor, ami egy méteren nyálazta végig a fonottat. Sajnos ennyi anyagcserét sikerült vele összesen bonyolítani.

Fantasztikus volt, hogy olyan és annyi harcsa forgott aznap éjjel a kőgát körül, hogy ilyet még soha nem láttam. Zseniális este volt, persze minden Roland forgatókönyve szerint: 1-ig ment a hari utána stop, majd 4 körül indult ismét...

NA de jött a várva várt EL CLASSICO - amikor, Pisti, Zsolti és én együtt pecázunk 4-5 napot a süllő szabadulás környékén! Az év peca-fénypontja! Persze nem figyeltük a jeleket, nem kerestük a helyi profikat magunk körül a parton, sokkal inkább a tavalyi rutinon maradva, gumival kezdtük el keresni a süllőt a kövezés környékén. Csakhogy a fos áprilisi időjárás miatt csúszott a show, a küsz még csak épp, hogy elkezdett összeállni, fel sem értek még a spiccig, tehát a süllőnek korán volt...Ugyanakkor a soha nem látott vízállás miatt a kis-balatoni pontyok kijutottak a Balatonba és megszállták a kövezést és környékét és a csatornát.

Későn, de szerencsére nem túl későn kezdtük el a pontyokat kergetni, ha ekkor kerestük volna a profikat, a csatornán találtuk volna őket, amint épp 6-7 kilós ponyokat ütnek. Azért jutott nekünk is a jóból, pár jó hangulatú szakítás, de néhány ponty azért rajtunk vesztett.

Végig őket kellett volna kergetnünk, szarni a tradícióra, és olvasni a jelekben. Ott forogtak a pontyok végig az arcunk előtt, olyan öregek is fogtak 3-6 kilósokat, akik amúgy 3 karikával szokták zárni a napot és a süllőzők is inkább pontyot fogtak a fűzött csalihallal, mint süllőt vagy angolnát.. Sebaj, jött az elmúlt hétvége, pontyokra rákészülve, de vittem minden mást is, mert, hát ugye ki tudja.

Szombat reggel 6 körül megyek ki a kőre, 100 km/h déli szél, ha szökdeltem egyet, 6 kővel előrébb rakott le a szellő, és ahogy nézek ki a torkolat felé és non-stop rablás. Szitu: előző esti vihar nyomán ömlött a szmötyi a csatornából, és ebben a barna masszában örjöngtek kint a balinok. Ok, ok, ilyet láttunk már, ez még nem jelenti azt, hogy meg is lehet őket fogni. Meg ugye, ott vannak nehezítésként ilyenkor a busák, akik hamar tudják ikszelni a wobbleredet, sőt a teljes zsinórodat, ha nem vagy észnél.

6-tól 7-ig semmi, non stop rablás, de csak nem vert oda. Aztán 7-től varázsütésre, szinte minden bejött: 8 odaverés, 5 akasztás, 3 tarkófogás. Király volt! folyamatosan variáltam a wobblereket, de nem azért mert ennyire finnyásak lettek volna, a balinok, hanem mert 3 wobi maradt a kövek fogságában, de mindig maradt wobblerem, ami kellett. A legnagyobb respect a bent minnow koppintású nevis minnow-nak jár, ez vasárnap reggel az egyetlen, egyetlen egy balint is elfogta, egy rablás, egész reggel, egy hal! Nem utolsó sorban olyan magasan jön, hogy a köcsög kövek nem tudják elkapni.

Hegyi Csabi kolléga is beszállt a buliba, a minnow style neki is meghozta a balint, így viszonozhattam hozzám való jóságát a fotózás terén.

Ez volt a szombat reggel. Egy másik kedves kolléga ugyanezen a napon 10 és 12 között 10-et ütött, sajnos egyet sem tudott kivenni, de még délben is dübörögtek a balinok.

Vasárnap reggel, ugyanúgy déli szél, igaz enyhébb, és semmi. Ahogy mondtam egy rablás, amit sikerült is behúzni, de ennyi. A különbség az volt, hogy nem volt előző nap vihar, nem áramlott a szmötyi, nem voltak tehát sehol a balinok.

Jó pap holtig tanul, jó pecás pedig begyűjti a helyi profik számát és hívja őket, hogy mikor mire érdemes. Egy számot sikerült begyűjteni, de Roland nem adta meg a sajátját, mert, hogy túl sokan akarnak vele harcsázni, nem kell ez neki. Próbáltam befűzni, hogy elviszem a Dunára süllőzni, de leszerelt, azt mondta, ő olyan, mint a hobbit, még a megyét sem hagyta el soha. Hát, így jártam, de igaza van. Remélem azért sikerül majd még belenyúlnunk, és fogjuk még ugyanott, ugyanazt a halat kergetni.

PISZ

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.