Fischfucker 2015.11.25. 17:55

40.

Két peca után nem lettem legyező horgász, de leirhatatlan hatással volt rám a 40. születésnapom alkalmából tartott legyező peca Szlovéniában. Elképesztően sok, meseszép hal, tökéletes társaság, gyönyörű idő, igazi ünnep volt na! 

20151119_141444.jpg

Tényleg negyven évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy megismerjem és fülig beleszeressek a legyezésbe. Az az igazság, és tudom, hogy nem csak a magam nevében beszélek, hogy ha valaki már úgy ahogy elpötyög a pergetéssel és van néha sikerélménye nehezen vált a legyezésre: tök más szerkó kell hozzá, semmit nem értek az égészből, fogalmam sincs, hogy kell összerakni a cuccot, de mind közül én a legjobban attól paráztam, hogy soha nem fogom megtanulni a dobást! Sok pénzért, drága szerkóval ott csapkodjam a vízet, mint egy búcsúból bebaszva hazafelé eltévedt csikós, azt már nem! Hogy a francba lehet azt a pöcsömnyi kis legyet olyan messzire eldobni? Tökéletes rejtély volt. EDDIG! 

Mindenek előtt, semmiféle esélyem nem lett volna, ha nincs Rácz Peti, aki segített megértenem ezt a teljesen új világot. Ez nem az a sport, amit egyedül meg lehet tanulni, vagy csak nagyon sok szívás árán. Nekem nincs ennyi időm és türelmem, Peti segített felkanyarodni a gyorsító sávra. 

Én a Tenkarával kezdtem, az jó móka volt, de éreztem a korlátait. Leginkább a távolság. Ami a hátránya az előnye is, szuper lesz olyan helyeken, ahol nincs nagy terem a dobáshoz. Na de ugye az amerikai turné alatt vettem egy nagy levegőt és bevásároltam magam a legyezésbe úgy komolyabban Orviséknál. 

És akkor vártam a megfelelő alkalomra, amikor végre avathatom a cuccot, de a legyező horgászoknak a várakozás sem olyan uncsi, mint a pergetőknek, akik max 3szor átpakolják a csalis dobozt vagy bekenegetik a kedvenc orsókat, itt lehet legyet kötögetni! 

legy.jpg

Az Orvis csomagban volt egy légykötő szett is, ezt vettem birtokba és ismét Peti segítségével elkészültek az első legyeim, egy partridge és egy CDC légy. Imádtam megkötni őket, pöcsölni vele, szépítgetni és a végén megkaptam Petitől a dícséretet, halfogásra alkalmasnak minősítette mindkét legyet. 

cdc_legy.jpg

Na és akkor jött a lehetőség, hogy pont a 40 szülinapom környékén össze tudjuk hozni a legyező pecát Szlovéniában a Száván. Hívtam Pistit is, aki soha nem mondana nemet egy ilyen kalandra. 

A túrába becsatlakozott Szabolcs is, aki Petit tanította legyezni és a fia Soma is. Meló után éjfél körül randiztunk a szálláson és egy legyező whiskey és egy ipad mellett beszéltük meg a másnapi stratégiát. Aznap Szabolcsék csak cerka méretű péreket fogtak, ez nem volt túl bíztató, de másnapra egy ígéretesebb pályát nézett ki nekünk Szabolcs. Én nem szartam be. Nekem egyébként is az volt a minimál terv, hogy tanuljak meg rendes bottal is dobni. 

20151118_231739.jpg

A dobást a bottal nem gyorsan, de kb úgy 90 perc alatt kezdtem el igazán érezni és onnan már minden szuper volt és a halak is elkezdtek jönni szépen. És tényleg úgy van, hogy van az a dobás, amiről abban a pillanatban, mikor a légy vízet ér, tudod, hogy ez halat ért. Amikor a prezentáció annyira jóra sikerül, hogy érzed a zsigereidben, hogy ennek nem lehet ellenállni, ezt 2 másodperc múlva leveri. És le is veri! 

Nem fokozom, nem tekergetem, mert amikor az ember szarrá fogja magát, amikor nem emlékszik rá pontosan hány halat is fogott, amikor mindenki fog, amikor süt közben a nap és egész nap fasza idő van, amikor nagy pisztrángok mozognak és esznek, amikor Pisti barátom fogja a nap halát, egy meseszép 45 centis pisztrángot, akkor nem kell sokat pofázni, nem kell a nyelvi lelemény. Elég csak feltolni a fotókat és csókolom. 

Egy gondolat mégis a fotók elé: elmondhatatlan, leírhatatlan élmény a saját magam kötötte léggyel megfogni a halat! Az a kis szöszöcske, amit a nyelvemet kidugva, koncentrálva raktam valahogy össze átveri még a 35 centis pisztrángot is a legnagyobb sikerélmény, amit horgász átélhet. Szétrágták a CDC legyemet, aztán a partridge-t is, ez után váltottam csak egyéb legyekre.

Várom nagyon az újabb Dunát, várok egy jó csukázást még idén valahol, de a legyezés, az az, az most a nagyon nagyon. 

Ja és köszönet Szabolcsnak is a tippekért! Mese pályára tanácsolt minket!

20151119_103804.jpg

Keresd a halat a képen!

20151119_103755.jpg

Megvan ugye! Ő fogadott minket reggel, jó 4 kilósra saccoltuk. Sajnos ő nem jelentkezett be senkinél. 

20151119_110800.jpg

Indulhat a móka, mindenki helyet választ. 

20151119_110935.jpg

Én még legyet sem kötöttem, amikor Pisti máris elkapott egy szép pisztrángot. Ez nem segített nekem legyet kötni. Remegő kézzel kicsit nehezebb. 

20151119_111000.jpg

Aztán pár perccel később jött a tesója. Az én legyem még mindig nem volt felkötve...

20151119_112547.jpg

Az első törpe, akinek megtetszett a legyem. Az én legyem! 

20151119_112616.jpg

Csodaszép kis pajtás.

20151119_115449.jpg

Peti is elkezdte szépen a termelést. 

20151119_115456.jpg

Természetesen, mindegyik hal ment azonnal vissza a fotó után. A Száva Institute szakaszán csak C&R jegy kapható és szigorú az ellenőrzés. 

20151119_121534.jpg

Felraktam a CDC-t, kerestem egy szimpatikus mély pool-t és sikerült elsőre egy tutit dobnom, azonnal meglett az eredménye! Egy ilyen csodaszép és erős hal kifárasztása a 4x Orvis Clearwater botommal zseniális élmény volt! Szépen megdolgoztatta a cuccot! 

20151119_121547.jpg

Ahogy javultak a dobásaim, lettek egyre nagyobbak a halak is. Tényleg sok múlik azon, hogy sikerül prezentálni, tálalni a legyet a kis pöttyösöknek. 

20151119_130620.jpg

Ez az a hely, ahol a képernyővédő fotókat fotózzák. Mi meg itt pecáztunk. Szép a legyező horgászok élete!

20151119_130621.jpg

Hopp, halam van! Adta a pool rendesen!

20151119_131414.jpg

Nem volt okunk aznap a panaszra!

20151119_143509.jpg

Peti a nap egyetlen pérével. 

20151119_141439.jpg

És akkor Pisti megfogta a nap legnagyobbját. Kőkemény menet volt, de sikerült pár fotóra rávenni őfelségét. 45 centis vad pisztráng! Pisti a mennybe került, majd egy kicsit a pokolba is, mert ezt azért már elvitte volna nagyon, de a helyett, hogy becsúsztatta volna a gumicsimmába elengedte. 

20151119_155338.jpg

Pisti sikerének hátterében egyértelműen az átgondolt, alkalomhoz illő és a halakat tökéletesen felizgató ruházata állt. Hangosan sírtak a megtermett anyapisztrángok, mikor végül búcsút intettünk a víznek. Pisti azóta több rajongói levelet is kapott az ikrásoktól. 

20151119_132339.jpg

Az új büszkeségem. Gyönyörű, ugye? 

20151119_161714.jpg

A peca után még belefért egy kis kirándulás a közeli Bledbe, ahol megcsináltuk a boyband fotót és kajáltunk egy jót. 

Tökéletes nap, tökéletes kaland, sikerélmény és kikapcsolódás. 

Nem kell fosni a legyezéstől, drága pergető testvéreim, bele kell vágni! Nem fogjátok megbánni! Csak keresetek valakit, aki érti mit jelent a cseh nimfázás! (nem, nem azt)

 

MEGA PISZ!! 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr798108400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yozuri Béla 2015.11.26. 02:12:58

Európa egyik (hanem a) legszebb vizén jártál, gratula a sikerhez! Valóban egy tapasztalt legyező társaságában , és persze jó halas vízen óriás léptekkel lehet fejlődni ebben a Tenkarával kikövezett, Cseh Nimfás, olykor-olykor nedves legyes (de azért mégiscsak a száraz a király) sportban. Ahogy az ember ráérez, mennyire közel tud kerülni a természethez, az az élmény mindent megér...
Gördüljön a Cseh Nimfa! :-)

Fischfucker 2015.11.26. 11:23:07

Köszi Béla!! :) Minden szavaddal egyetértek. Egyébként a legmegdöbbentőbb nekem az a halgazdagság ezekben a vízekben. Elképesztő és közben szomorú is, hogy itthon miért nem lehet ugyanígy megőrizni a halállományt.
süti beállítások módosítása