Fischfucker 2016.11.29. 16:01

A Leges Túra

Ha már kétszer csinálsz valamit az hagyomány! Így vagyunk mi is a hagyományos évzáró legyes túrával, a szülinapom után egy héttel irány a Sava Institute szakasza, ami a legtovább nyitva tartó víz a régióban. Múlt évben parádés időjárás mellett sikerült itt pecázni, idén ocsmány időt ígért a meteorológia. Életem legjobb legyes napja lett a vasárnap.

 

1 héttel az út előtt elkezdődött már a voodoozás, mert péntektől vasárnapig esőt ígért. De sajnos nem volt másik hétvége, ami nekem működött volna, augusztusban voltam utoljára így nem lehetett szarakodni, menni kellett. Végül a vasárnapban bízva kis családommal és Petivel nekivágtunk a kalandnak Bohinjig. 

gyoz.jpg

A videó elmeséli a kalandot, most a megszerzett tapasztalatokra koncentrálnék. Legyezni még mindig elképesztően jó, sőt egyre jobb! Még karácsony előtt ki fogok rakni egy írást arról, hogy mi kell a kezdéshez, hátha több pergető kolléga is kedvet kap és gázló gatyát kér a Jézuskától karira! 

Első tapasztalat, hogy hosszú vezetés és rengeteg elfogyasztott whisky után nehéz legyet kötni és sokkal nehezebb a másnapi horgászat. Soha nem iszom whiskyt kivéve ilyen legyes túrákon, péntek éjjel fél háromig tartott minket ébren, picikét fájt a másnapi ébredés. E mellett sikerült nem kivinni a partra a polár szemdzsót, a kameraállványt és a kesztyűmet. 

tanacstalan.jpg

Az első nap elég aggasztóan indult, mert esett éjjel és reggel is szemerkélt. Bohinj-ban ilyenkor nincs nyitva a horgászbolt, a tourist büróban lehet jegyet venni, ami vág, 59 EUR egy napijegy. Khm. A legtöbb környező vízre 40 EUR. Megvettük, nem gondolkodtunk mentünk. Az első Sava Bohinjka hídon áthaladva temettük a napot. Zavaros, gyors víz hömpölygött lefelé. Esélytelen. Csend lett a kocsiban. Valahogy, ha Petivel megyünk legyezni, mindig adják az ívet a rossz körülmények, de aztán mindig rendes kis peca lesz a vége. De ez most nagyon rosszul nézett ki. A csodában bíztunk, lementünk a hídig, ahol tavaly is szépen fogtuk a halakat. 

happy.jpg

És a csoda jött menetrendszerűen! A hídnál a víz viszonylag tiszta volt, horgászásra alkalmas és az eső sem esett. Sőt, még szedést is láttunk! Futottam a kocsihoz, kurjongatva! Végre felavathatom az új R.L. Winston botomat, 8,9” 5# LT bot, a Jóisten is pisztrángok és pérek kergetésére teremtette! Hozzá egy klasszik Pflueger Medalist orsót vettem és rá Orvis Hydros Superfine zsinórt. Igazi DreamTeam!

img_4768.JPG

Peti mindig szárazzal pecázik, most én is azzal kezdtem, de a nimfák is a mellényemben várták a bevetést. 

Hamar kiderült, pérek lakják most ezt a szakaszt, lassan, de indult a gyár, jöttek a halak. Főleg piros színt is tartalmazó CDC legyek adták a halat, de Zejko híres palmer-szerű legye is felszínre csalt pár érdeklődőt. Nagyon óvatosan ettek, nagyon válogatósak voltak. Elindultunk a hídtól lefelé, ahol egy bokros részen, a fedezékből sokkal bátrabban jöttek elő a pérek, szinte minden úsztatásra rácsippentettek, de kevés akadt. Ahogy mentünk tovább ráakadtunk egy tágas és mély poolra!

Nagyon ígéretes volt, Peti lentről támadt és fentről lopakodtam a pool fölé és egy sárga galléros nimfát pöccintettem a poolba. Azonnal kaptam két rányúlást, de még nem akadt. Újra dobtam és ezúttal elmerült a strike indicator! Bevágtam és azonnal éreztem, nem egy cerka pér kapaszkodott a nimfámba. Keményen védekezett a hal, de itt jött ki, mit is tud a Winston: lágyan, szépen dobható vele a száraz, a nimfa, ha erősebben megnyomom, nagy távolságra is akár, de a fárasztásnál okozta a legnagyobb meglepetést, ugyanis nagyon feszesen, keményen dolgozott a csatában! A vártnál sokkal hamarabb tereltem szákban egy szép 35ös szivárványost! 

harapas.jpg

A nap halán komoly harapásnyomok éktelenkedtek, bizony ezt a poolt nagy galóca is lakhatta, nem csak a pisztrángok! Pár fotó és ment vissza a szépség. Lassan véget is ért az első nap, hibernált herékkel, de vidáman tértünk haza, sokkal jobb lett a mai, mint amire készültünk! Este kiadós vacsi, és hamar szundi volt a terv.

kot.jpg

Én ugyanakkor még akartam kötni egy beadhead pheasant tail-t, a kedvenc nimfámat, amiben mindig nagyon bízom és ami már sok szép hallal ajándékozott meg. Én ezt szoktam kötni, próbáld ki, müxik! 

Nimfa megkötve, a napi áldomás a halakra elfogyasztva zuhantunk ágyba. Azt a tradíciót találtuk ki magunknak (loptuk egy videóból), hogy viszünk jóféle skót maláta levet a partra és amikor valakinek valami bravúros, káprázatos fogása kerekedik, akkor ihat belőle. Ha például valaki élete legnagyobb halát fogja meg, az egy stampó. Szombaton a kómától elfelejtettük kivinni a butelkát, vasárnap a vezetés miatt meg már nem lehetett. Még csiszoljuk ezt az új hagyományt. 

Vasárnapra új pályát kerestünk és a google maps-en ki is néztünk a híd alatt 2 kilométerrel egy frankó részt Nomenj közelében. Nézd meg a videóban, beszarsz! Meseszép pálya, változatos, sekély és mély váltogatja egymást, bokrok, nagy poolok és tele van hallal. A pérek úgy szedtek ott, mint nyáron se! Beállítottam a kamerát (végre hoztam állványt) elindítottam, felraktam a pheasant tail-t és dobtam. Harmadik úsztatásra merült az indicator és akadt a hal! Akadt, meg minden, de nem mozdult. Peti rá is kérdezett, biztos hal volt e. De az volt. Csak végiggondolta a lehetőségeket aztán nekiindult lefelé. Én meg utána a parton. Kemény 10 perces menetet nyomtunk, minden trükköt bevetett, de végül Peti szákolta életem legnagyobb pisztrángját!! A videó megmutatja a reakciómat! :) Kimondhatatlanul boldog voltam! Nekem már meg is volt a nap.    

mosoly_1.jpg

De a nap még csak most indult. Szenvedtünk kicsit, mert nem találtuk, hogy mit esznek a pérek aznap. Ott tomboltak, szedtek egyfolytában, de nem a mi legyeinket! Aztán Peti rátalált a lilára. A lila szín kellett nekik aznap! Elő egy lila emerger-rel és már megy is a mozi, ahogy egy még soha nem látott méretű pér határozottan, de nem sietve elemelkedik az aljzatról és leszedi a lila legyemet a felszínről! Bevágok és megvan! Újabb kemény fárasztás és végül szákban életem legnagyobb pérje!

klpy3640.JPG

Egy nap két rekord! És ma nem lehet bazzeg whisky-t inni…. Még 3 ilyen óriást tereltünk Petivel aznap szákba és jó pár kistesót. Hihetetlen volt, hogy varázsütésre hogy lett kasza a szopásból, ahogy felraktuk a lila legyeket! 

us_1.jpg

Bomba napot zártunk és ezzel egy csodálatos legyes idényt is. Vasárnap megint sikerült annyi halat fogni, hogy nem tudtam a végén megmondani, mennyi is volt pontosan. Plusz behúztam életem első 40 centi feletti pérjét és 45 centi feletti pisztrángját. Legyezés forever! 

Kemény volt a hazaút egész napos legyezés után, de hazaértünk, és természetesen otthon nem felejtettem el meggyújtani az első Adventi gyertyát és meginni a két kupicát életem eddig legnagyobb pisztrángjára és pérjére! Így lett kerek a hétvége! ;) 

vege.jpg

 

BIG PIIIISZ

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr4912008698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása