Magamról beszélek, ha valakire rajtam kívül illik a leírás az csak a véletlen műve. :)

A Nanofil-ről jutott az eszembe, meg arról a könyvről, amit most olvasok. A könyv Michel Houellebecq Térkép és a Táj című könyve, amiben ismét hangsúlyt kap a szerző elemi vonzalma a fogyasztói társadalom bizonyos szüleményeihez, így pl egy CAMEL Active esőkabáthoz, ami a történelem legsikerültebb kabátja, és amit a cég az új termékek piacradobása általi kényszer hatása alatt egyetlen szezon alatt kinyírt és lecserélt egy másik, kevésbbé sikerült modelre.

A Nanofil azt hiszem az a pont, ahol én megállok és azt mondom, hogy elég. Ezt egyszerűen már nem hiszem el. Ezen a ponton nem vagyok hajlandó rohanni a divattal, az új formulákkal és a díjnyertes szuper lofaxokkal, én itt behúzom a féket és azt mondom, hogy úszozom monofillel, pergetek fonottal és fluoro carbon előkével és a termékfejlesztők és a marketingesek, akik löknek az új zsinór felé bekaphatják.

De a probléma általános. Szerintem ma még a világon a legkönnyebb Magyarországon a horgászcikk marketingesek dolga. Úgy értem, ezek a termékek nálunk, ahol 2 meghatározó forrása van a horgászok 3/4-enek és mindkettő print, hihetetlenül könnyen eladhatók: 

- Végy egy hitelesnek számító sikeres és híres horgászt, mondjuk a Szarvas Zolit, fogd meg a Berkley cég legújabb termékét, a Nanofil zsinórt, tüntesd fel a díjakat, amiket nyert, néhány szó az új zsinór előnyeiről, hogy van olyan, hogy mindkét előd (monofil - fonott) előnyös tulajdonságait ötvözi, jöjjenek a fotók, Zoli fogja a feketéket a cuccal és kész is. A termék sikeres lesz. Egy print megjelenés és beindul a verkli. Megveszik az első early adopterek, aztán este összefutsz velük a kövön, beszélgetés, már mutatják is, mivel küldik, persze dicsérik, mert maguknak is kell a megerősítés, hogy jól döntöttek és másnap már Te is megveszed, mert a "profik" is ezzel nyomják és már át is lépett a cucc a Tipping Point-on és már minden magára valamit is adó pergető ezzel dobál.

Pedig szarabb, mint egy jó fonott. Gyenge fos. A mindkét zsinór előnyét ötvözi egy mese habbal: Zsocc a legerősebbet vette és beszakadt a faszba egy olyan erejű húzásnál, ami a fonottnak meg se kottyanna. És nem egyszer szakadt be, 3 illex bánta a próbát, most visszarakta a fonottat, amivel még nem vesztett csalit. Ha fent van a fluoro carbon, az mennyivel gyengébb, láthatóbb, mint a Nanofil? Jó, lehet, hogy 3 méterrel nagyobbat dobsz vele. És? Az megéri a 3-5 rugós wobblerek elvesztésének a kockázatát? Vagy, hogy a nagyhal, megtép a francba?

Azt képzeljük, azzal etetnek minket, hogy az új cucc szükséges és szükségszerűen jobb az elődjénél. Hát lehet, hogy öregszem, de én ezt nem szeretném tovább így csinálni. Persze meg kell tudni újulni, ha valami megy, működik nem egyszer nem kétszer, azt meg kell tanulni, ki kell próbálni, de nem szabad minden mesét benyalni és minden pénzünket az ÚJ-ra költeni.

A Nanofil árából veszek ma inkább 3 jó üveg bort, amit majd a fonottal fogott őszi süllőim mellé fogyasztunk, jóízűen.


Meglepően lelkesen reagáltatok, ami azt jelzi, hogy van igény arra, hogy kicsit visszafogjuk magunkat és próbáljunk a valóban értelmes dolgokra költeni. Miért ne segíthetnénk ebben egymást? Erre hoztam létre ezt az oldalt:

http://www.facebook.com/pages/FishDirt-Horg%C3%A1sz-vagyok-nem-h%C3%BClye/270706516286618

Az az általános válekedés, hogy a horgász irígy a tudásra, infóra, de én ezt szeretném megcáfolni, osszuk meg a szart és a jót is, hogy más is örüljön a több halnak, vagy más se szívja meg!

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr843221280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KrézyJenő 2011.09.12. 22:12:37

azelött még amikor spinningel pergettem cs a fonottra esküdtem(7 rugó 150m), miután áttértem a castingra fluorocarbont használok mer bemagyarázom(?) magamnak h azt nem láttya a hal(4 rugó 150m). nem tom mennyié vesztegetik ezt a nanofilt de most már télleg elég ebből. valszeg a szaros monofillel is meg tudnám fogni a halat ha azt tenném fel. bár a legutobb berkley trilene-t raktam fel 31mm körüli méretben de téli állásában annyira meggyengült hogy kézzel el tudtam tépni!hogy ez miért volt nem tom.
engem is foglalkoztatott ez a nanofil zsinór, de faxom, télleg minek ez már.
fischfucker alapíts vallást, egy híved már tuti van. a házad védelmét meg erősícsd meg mer ezé a poszté tuti kinyír a pjúrfising :D. de nagyon egyetértek veled

Fischfucker 2011.09.12. 23:32:52

Nasszájú! Nagyon köszönöm! Ez igazán jól esett! A biztonságom garantált, le kell nyomniuk a kutyámat a bejutáshoz és az nem lesz könnyű! ;)

spin 2011.09.13. 08:12:06

Sziasztok!

Már egy ideje olvasom a blogot, nagyon szuper, életszerű. Ezennel "Hitelesnek" nyilvánítalak :-) . Amiért most szólok hozzá : komolyan mondom majdnem elcsábultam, de vesszek meg igazad van. Jó nekem a fonott is. Mi a francnak kell kidobni 5 rugót csak azért, mert olvastam, hogy jó. Úgyhogy beszállok én is, már hárman vagyunk!

Fischfucker 2011.09.13. 09:53:38

Spin! Üdv a fedélzeten! :)
Vallást nem alapítottam, de csináltam egy facebook oldalt, hogy ott oszthassuk meg egymással a tapasztalatainkat arról, ha egy termék jó vagy szar. Így sok pénzt tudunk egymásnak megspórolni, illetve tudunk segíteni, hogy értelmes dolgokra költsünk! Íme:
www.facebook.com/pages/FishDirt-Horg%C3%A1sz-vagyok-nem-h%C3%BClye/270706516286618

ZsoccI 2011.09.14. 00:36:12

www.climax-fishingline.de/DE/br8_monobraid.html

Jo ez! Csak lehet hogy a 0,10es egy kicsit rizikos. 0,12es lesz a következö.

Fischfucker 2011.09.14. 07:12:47

Na Zsocc, sikerült regisztrálni? :)

Aszondod, hogy a climax működik? Jobb mint a Nanofil? Szerintem a climax-ot nem is forgalmazzák Magyarországon.

esox_hu 2011.09.16. 11:48:36

Későn jutottam ide, de nagyon tetszik, amit írsz. "Sajnos" én már megvettem a nano-t, a fekás cikket később láttam, mondjuk qrvára nem hisze, hogy a nanofil bármit is segíett volna a fekák fogásásban. Magam is járok az omszkira és sajna csak elég ritkán sikerül fekuszt fognom és már csukát is egyre kevesebbet.
Igérem megírom, ha sz@r és szakadni fogok, mint anno az agyonhype-olt FireLine-al is előfordult sajnos, igaz 0.8, 0.10 méretben szakadt, de az nagyon...

Fischfucker 2011.09.16. 13:54:56

Esox_hu! köszi, várjuk a beszámolót. Milyen vastagságú Nano-val nyomod?

esox_hu 2011.09.16. 14:25:58

@Fischfucker: csak fogom nyomni: 0.12-es mérettel...
MH boton 0.13 PowerPro, egy lightosabb boton pedig 0.10-es PP, UL-en meg 0.16-os Colmic Nylon X-5000, próbálkozik az ember :)

Fischfucker 2011.09.16. 15:04:27

Én a harcsapergetőn 35-s spider, MH-n 23-as whiplash, casting-on (st.croix) 17-es whiplash, UL/Drop shot boton 0,8-as whiplash. Ul-en 28-as fluoro előke, a többin 60-as. Probálkozik bizony :)

zug_a_volga 2011.09.19. 17:23:52

Szaisztok,

én is vettem Nanofilt, 270 méter 12-eset. Amúgy pont annyiba kerül, mint a Fireline, legalább nem érzem úgy, hogy felárazták az újdonságot az egekbe.

Amerikai fórumokon is olvasgatva azt látom, hogy nagyon nem mindegy milyen kötéssel használja az ember a Nanofilt. Úgy tűnik nem véletlen, hogy az első zsinór, amihez konkrétan leírják, hogy kösd meg, mert nagyon nagy különbségek mutatkoznak szakítóban. Dupla Klinchet úgy szakítom vele, mintha varrócérna volna, de az UNI-knottal kiváló (ami nincs amúgy az ajánlottak között.)

Nekem bejött, tényleg jobban dobható, mint az általános fonottak, és majd télen is ki tudom használni, mert a sima felületén nem hozza úgy fel a vizet, mint a fonottak.

Fischfucker 2011.09.20. 07:44:19

SZia! Örülök, hogy bejött, lehet, hogy tényleg a csomón múlik a tudomány :)

zug_a_volga 2011.09.20. 13:56:48

Amúgy a 12-es Nanofilt ugye a 12-es monofilhez kell hasonlítani leginkább...(és egy 12-es fonotthoz), így meg azért brutál különbség van szakítóban.

Minden cikk azt mondja, hogy gyengébb, mint a fonottak, úgyhogy ezt kár a zsinór számlájára írni, ezt előre tudni lehetett.

Nekem úgy tűnik, kicsit túlzott elvárásokkal mentetek bele ebbe a zsinórba, senki sem mondta, hogy erősebb lesz, mint a fonottatok, sőt, még a reklám duma is az ellenkezőjét állította. :-) Nálam annyit bír Uni-knottal, amennyi rá van írva.
süti beállítások módosítása