Sense barátunk meghívására ma hajnalban Pistikével egy mesebeli tiszai holtágat látogattunk meg. Sense azt mondta, hogy a víz tele van csukával. Márpedig, ha van olyan víz, ahol már Augusztusban csukát lehet fogni, akkor menni kell.

6:30 értünk a töltésre, ahol Sense már várt minket. A kép ami fogadott: 6 gólya legelt a töltés túloldalán, barna rétihéja repkedett a fejünk fölött és sűrű ártéri erdő takarta a holtágat. Mesebeli táj. Már nem jöttünk hiába.

Lecuccoltunk és Sense megmutatta a pályát. Nehéz volt levegőt venni. Percenként raboltak a csukák, a holtág pedig olyan volt, mintha itt felejtették volna a múlt századból. Rövid ismerkedés és a csalik mustrája után már dobáltunk is. Én a St.Croix-al kezdtem, de hamar kiderült, hogy nem ez a megfelelő fegyver ide, szerencsére engedett a fák lombja és visszakaptam a wobbleremet.

Klasszikus iskolázósan indult a buli, Sense sárga gumival 2 retur csukesszel nyitott. Fotó, hal vissza, csalicsere. Sőt botcsere. Nézzük meg mire jutunk itt az ultra light cuccal. Black Star, 8-as whiplash és a kis yozuri. Egy kis hínármező mellett húztam el, amikor jött az első ütés és már birkózott is a szép kilóhuszas csukesz. Yess! Én már megjöttem!

Azonnal bilincsre vele, még mindig nem megy a catch and release, de majd szépen lassan belejövök (ha tele lesz a hűtő) és jöhet a dicsekvős kép:

Innen már minden grátisz. Nincs görcs, nincs para. Látom, hogy Sense is megnyugszik, kedves házigazdánk kicsit parázott, mi lészen, ha nem fogunk lófaxt se.

Sense előre letárgyalta, hogy horgászhatunk hajnaltól 8-ig, nem piszkál minket addig senki, de belehajoltunk a 8 órába, elmentem hát kiváltani az engedélyeket. A bolthoz értünk, mikor csörög a telefon, Pistike hív: " Keeeeetttteeees! Vagy nagyobb. A kis spro-ra jött. Volt egy rablás, egyet dobtam..."

A csalit a srác keresztbe nyelte:

Na innen volt a teljes nyugalom a mi barátunk. Nincs annál szarabb, ha fog az egyik és nem üt semmit a másik. Innen már tudtam, hogy Pisti nem fog halkan rock nótákat énekelni (ezt csinálja, ha kurva ideges).

Mire visszaértünk a reggeli pörgés lement a nap meg jött felfelé. Egyre melegebb lett és egyre aktívabbak lettek a szúnyogok. Egy flakon autan-t toltam el ma, még mindig tele vele minden testnyílásom, de ennek ellenére szétszedtek a kis dögök. Nem mintha számítana, ha ez az ára a helynek.

Dél körül, bár a rablások nem csökkentek, nem ütöttünk semmit. Sense nekiállt úsztatni, és miközben Pistike egy marék szalmán aludta az igazak álmát, elkapott egy szép csukkert:

Az úsztatás itt kb ennyire bonyolult: fogj egy vörösszárnyút és kapsz cserébe egy csukát. Egy dolgot lehet elcseszni - nekem sikerült, egy ágú horoggal nem megy. Kapjon hát hármat az arcába.

Sense 3 körül elköszönt és mondta, hogy délután fognak megőrülni a csukák. Így lett. 6 és 7 között 4 csukát szedtünk ki, szegény hart fehér-piros gumiwobblerem drága árat fizetett a sztárságért, 2 csuka is torokra vette, illetve kapott egy olyan harapást egy másik illetőtől, hogy örökmosoly ragadt az arcán és a gumi felcsúszott a műanyag orrán. 8 csukát akasztottam vele, és volt egy pofátlan kis gennyláda, aki 4x támadta meg ugyanott, de nem sikerült kivenni.

szegény kis hart a csukesz torkában

Igen ám, de Pisti felrakta újra a kis spro csodát, a 990-en forintos titkos favoritot és könnyedén varázsolt ki az új UL botjával egy erős másfeles bébit. Pisti és a kis spro vitte a prímet. Ők fogták ma a nagyokat, a hart meg a sokat.

Közben az volt a jó, hogy nem ettünk, nem ittunk, nem vettünk levegőt, cserébe izzadtunk és dolgoztunk, hogy még, még még, ennyi nem elég...

7:30-kor megállt a fegyveres halőr (szükség van rá!) a töltésen és szólt, hogy itt az idő. Mindamellett a legkorrektebb halőr volt, akivel találkoztam. Pakoltunk, még 2 hatalmas szürke gém hangos visítással átrepült a képen, csak, hogy tényleg érezzük, nem akármilyen helyen vagyunk, ahol a csuka a király és ahova Sensének hála bebocsáttattunk. Jövünk még. Sajnos nem holnap.

Pisz

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SenSe 2011.08.29. 07:57:10

Nagyon jó kis írás!
Képrejtvény: Keresd a fél Pistit!:D
Gyertek amikor csak tudtok báttya, egyedül nem lehet megbirkózni ezekkel!:)
Na lássunk neki az ul néző körútnak:)

Fischfucker 2011.08.29. 09:36:17

ááá tényleg, a halad mögött épp éledezik :) Ha kell segítség UL ügyben csak szólj!