Egyszerű kis cím ez. De elmondja a lényeget. Hosszú, keservesen halmentes időszakot zártam ma le nem egy, hanem négy balinnal, a negyedik, életem legnagyobbja volt. Csapjunk bele!

 

Röviden a szenvedésről: Novemberben voltam legyezni, ott volt utoljára hal a kezemben. És még azt sem mondhatnám, hogy decemberben nem próbálkoztam, mert elég sokat voltam vízen. Akasztottam egy nyolcas csukát, de beemelés előtt inkább elvitte a gumimat. És akkor jött a Január és a zajlás. Nyüszítettél Te is már a végére, mi? Hogy lehetett ezt kibírni? Itt lakom a Rómain, minden reggel kutyasétáltatás közben nézni, ahogy a hattyúk szlalomoznak a jégtáblák között. Szenvedés. Az volt.

Végre letakarodott a jég a Dunáról (sajnos a Tiszáról nem és iszonyatos károkat okoz) én meg huppantam a csónakba be és mentem a nagy szürkeségbe bele.

20170214_083134.jpg

Mára 5 fokot ígért a meteorológia. Lett is, mínuszban. Kicsit cudarabb volt a peca, mint amire készültem, de azért nem szartam be, ruhám, kajám, piám és leginkább csalim volt, nem sokat törődtem a körülményekkel. A ködnek kimondottan örültem. Ködben szoktam fogni. Én nagyon hiszek abban, hogy a peca sikere a mentális állapotodtól is függ. Különösen ha gumizol. A wobblert lassan a kilenc hónapos kis Bobecki is el tudja húzni úgy, hogy ráverjen a balin, de a guminál ott kell lenni fejben. Minden dobásnál. Szóval kizártam a külső körülményeket és csak arra koncentráltam, hogy megtaláljam a balinokat.

Láttam a FishingTime videóját a téli balinozásról, tök jó kis videó lett, kedvet kaptam én is. A süllők különben is bekaphatják. Egész télen elkerültek. Volt pár hely, amiben bíztam, de egyik helyen sem találtam a balinokat. mínusz 4. Javul, de nem érzem jobban magam. Eltelt 3 óra a pecából, 3 helyet átfésültem a ködben. Nulla.

Ott vannak ezek a rohadt makádi kövek. Mindig ezek vonzanak engem és soha nem fogok rajtuk semmit. De most is ott ült a kormorán a kő végén, rohadjak meg, ha nem lesz alatta hal. Nem volt. Elment egy újabb óra. Nem adjuk fel. Ez ma nem lesz betli.

Gábor mondta, hogy ő télen sokszor a kőgátak ráfolyásán fogja a balint. Na macska fel és felmotoroztam az egyik kő fölé. Ez még nem az igazi, igazítok a pozíción, itt lesz a fasza. Sandra a kapocsba 12g fejjel és indul a pászta. A negyedik dobás sokadik emelésébe mintha belenyúlt volna valaki! Nem vagyok biztos benne, és már kezdem is lebeszélni magam, akadó vagy uszadék, csak a kiéhezett horgász-fantáziám csapott be.

Azért visszateszem ugyanoda. És leveri. El sem hiszem! De ez tényleg hal!! Nincs fejrázás, inkább csak tolás, tompán, de erőteljesen védekezik az ellenfelem. Szép és egészséges másfeles balin emelkedik a felszínre.

balin1_3.jpg

Hamar a tarkójára fogok és beemelem. És vége! A Nagy Betli-korszak ezzel lezárult! Viszlát Haltalanság! De nem lehet sokáig ünnepelni, mert, ha megvan a csapat, akkor lesz itt még több is fotómodell! Gyorsan visszarakom és dobok. És leveri. Az előző tesója. kép, videó, helló. Dobok ugyanoda. És leveri. Megint egy másfeles. 5-6 perc alatt megvan a mesterhármas. De ez olyan, mint a cucc, ennyi nem elég. Még akarom érezni a karomban azt az erőt.

 balin2_3.jpg

Jön pár üres járat, aztán kicsit közelebb csorgok a célterülethez, mert a határáig tudok csak dobni. Le a horgonyt és dobás. És leveri. De ez most viszi is. Erős rávágást kaptam és szakadt a zsinór. Nem kellett volna neki, de gondolom sérült volt. Sandra csere, persze, hogy van ugyanilyen, megkapja az acél gerincet és már repül is az ellenséges vonalak mögé.

balin4.jpg

És leveri. De ez nem az a hal. Furcsán és bénán görbe marad a bot a kezemben a bevágást követően. Pedig ez a bot bírja. '15 Decemberében ezzel vettem ki itt a Dunán a 12es harimat. Keményen és határozottan védekezik a hal és egész sokáig nem is mutatja magát. Ott dobog a szívem a torkomban. Nem akarom a legnagyobbat elbukni. Meg kell lennie. Kicsit lazítok a féken, készülve a kirohanásokra. Amik jönnek is szépen. 4-5 perc feszült figyelem és intenzív harc. Nem akarok lip grippet használni. Alig érem át a nyakát! De megvan. Bent van.

 balin5.jpg

Úgy lihegek mint aki sprintelt egy nagyot. Elő a mérleg és a centi. 63 cm faroktőig és 3,89 kg. Szűk négyes balin! Életem legnagyobb balinja piheg a deszkán. Nézd meg milyen az alsó állkapcsa! Nem láttam még ilyen vaskos állat. Igazi szörnyeteg! Szépséges szörnyeteg. Természetesen ment ő is vissza.

balin9.jpg

Leültem és befejeztem a szendvicsemet. Közben kisütött a nap. Igazi kánikula lett, lehetett már vagy nulla fok is. Vége volt a napnak. De nem siettem. Nézelődtem, falatoztam, mosolyogtam.

20170214_125745.jpg

Hihetetlen ereje van a pecának, igaz? Boldog fickó lettem, tele energiával és alig tudok másra gondolni, mint, hogy milyen filmet is vágjak az anyagból, a premiere pro-val, amit Szépséges Feleségemtől kaptam karácsonyra! A héten kiderül!

me_2.jpg

Kezdjétek Ti is rekord hallal az évet! Halszagú 2017-et Pajtikáim!

PISZ!!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr7712261858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NINJA 2017.02.15. 22:09:27

gratulálok a halakhoz és az íráshoz is

Fischfucker 2017.02.16. 15:25:57

Ninja! Köszi szépen!

PISZ
Kristóf

Csónakos_Eszti 2017.02.16. 22:20:13

Gyönyörű, kalapemelés, gratta! (Elsőre azt akartam írni lassan 2 hónapnyi haltalanság után, hogy rohadj meg élve, de az talán mégis túlzás lett volna) :)
süti beállítások módosítása