El Classico. Amikor mi hárman megjelenünk Márián, senki nincs biztonságban. Mi sem. De főleg a halaknak van mitől rettegni. 20 éve van ez így. Régi barátság a miénk, és ennek a barátságnak Balatonmáriafürdő az epicentruma.

Szombaton este értünk le Pistivel, Zsolti akkor már lent volt. Azzal kezdte, hogy szombaton reggel küldött egy sms-t: "3,5kg csuka és 9kg ponty". Szívzsibbadást kaptam és úgy ziháltam, mint egy öszvér a Himalája kaptatóján 3 részeg serpával a hátán. Hívtam Pistit, akit én ébresztettem, de a hír hallatán hozzá is mentőt kellett hívni. Aztán kiderült, hogy nem ő fogta, hanem előző nap fogták mások, sőt később kiderült, mert láttuk a halat, hogy inkább másfeles.

A lényeg, hogy szombaton este, már lent voltunk együtt. Az El Classico-hoz tartozik, hogy egy alaposabb bebaszással indul a móka. De most jeleztem előre, hogy ebben nem leszek partner, ihatunk pár sört, aztán alvás, 5-re kint akarok lenni a kőgáton, balint és pontyot kergetve. 3:30 volt, mikor az ébresztőt 4:30-ra állítottam bacardi-kólától remegő kézzel. Hát most sem sikerült ezt a kört kihagyni.

Ennek megfelelően 7-kor ébredtünk, a telefonom addigra le is merült, miután 2,5 órán át próbált engem 10 percenként felkelteni. Hajnali peca bebukva, sebaj, akkor kezdjünk a kettes ponttal, jöhet a csatorna és a csukák.

Zöld algaszőnyeg hömpölygött a vízen, rablásnak nyoma sem volt. A kocsim kalaptartója kitűnő csalitartónak bizonyult, ide pakoltam ki variálás közben a csalikat. Zsoltikával felvonultattuk a világösszes wobblerét, elkezdtük azokkal vallatni a csatit, Pisti a tiszai killer kis spro ducit tette fel.

8-tól 11-ig dobáltunk, teljesen másnaposan a tűző napon. Ájulás szélére sikerült jutnunk. Már éppen azt tervezgettük, hogy lépünk, eszünk-alszunk és délután irány a kő, amikor Pistike minden komolyság nélkül, a Zsoltitól kapott relax gumival ütött egy csukát.

A csukesz keményen védekezett szétverte a part menti töklevelest.

Rövid csata után parton volt a hal, Pistit sem kellett elvinnie a mentőnek és ünnepelhettük a túra első halát. Jöhetett a sármos kis fotó.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meg még egy...

 

Na akkor maradunk. Még egy óra. Mindenki gumit rakott fel, és elindultunk csukákat keresni. 10 perce mehettem el, mikor jön a fütty Zsocitól. Pisti megint fáraszt. Akkor értem oda, mikor kiemelte, gyönyörű hármas, háromfeles csuka verdesett a füvön. Majdnem vissza is ugrott, de Pisti egy olyan gojko miticses üvöltéssel leterítette és a partra dobta. Megvolt.

Akkor még nem tudtuk, de ennyi volt. 10 percig ettek aznap. Hiába, még meleg van. Egy rövid balatoni fürdéssel és kis evéssel megszakítva este 7-ig nyomtuk, de több nem jött ki. Pisti ugyan akasztott még egyet, de az lemaradt. És, hogy mivel fogta: a Dunán talált egy fehér gumihalat, twister farokkal. Azzal. Nesze neked illex, yo zuri, rapala, relax, mepps, blue fox, mann's és minden drága holmi, a szakadt talált gumi ütötte ki a halat. Ennyi.

Halat nem fogtunk, de Zsoltnak és nekem sem volt hiányérzetem. Az El Classico lényege, hogy valaki fogjon. Most Pisti lett a király. De mindegy is. Nálunk hármunknál tényleg mindegy ki fog.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr883239535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KrézyJenő 2011.09.20. 07:38:06

jó lett, gyerünk még

Fischfucker 2011.09.20. 13:57:15

köszi! :) Ha van időm pecázni, post is lesz :)

erazko 2011.11.11. 19:14:03

Grat! mi is most indulunk le süllőket kergetni...

addig 1 kis olvasni való Tamás barátom tollából:

bubble-tech.hu/bt/fishing/scandinavblinker/blinker_hu.html

AtyafiPeca · http://atyafipeca.wordpress.com/ 2011.11.17. 21:54:53

Nyugati-övcsatorna.
Mennyi emlék jött elő... Twisterre csukák töklevelek alól. Istenem, de régen volt.
Kajakkal be fogom evezni.
süti beállítások módosítása