Az, hogy horgászok teljesen embertelen körülményeket vállalnak, akár az életüket is veszélyeztetik, általában azért történik, mert pontosan tudják, hogy ha ezeket megteszik, kivételes fogásban lehet részük. Jogos észrevétel, hogy vajon a jó fogás megéri-e ezt a kockázatot, de mit mondanánk azoknak, akik mindezt a teljes bizonytalanért vállalják? 

Elmebeteg, lúzer, szerencsétlen, idióta, vagy ezek különböző kombinációi lehetnének erre a válaszok. Nos, mi Pistivel visszautasítanánk mindezeket, mert régen röhögtünk ennyit, jó volt a friss levegőn és azért halat is láttunk. Na csapjunk a kalandba: 

Pisti pár hete már szuper pecán vett részt Zalavárnál a Kis Balatonnál, egy befolyónál, balin, süllő jött, illetve keszeg vödörszám úsztatva. Engem a balinok, süllők hoztak lázba, nem is terveztem mást, csak pergetést. Az indulás előtti napon szólt Pisti, hogy azért hozzak melles csizmát is. Ööööö...melles csizmát decemberben? Melles csizmát a jégtáblák között? Hát igen, mondta Pistike, úgy érhető el a pálya, hogy a sekély részen begyalogolunk. Na jó, nézzük meg. 

Lementünk, beöltöztünk, fújt a szél, volt vagy 2 fok és ameddig a szem ellát jég, jég. Csak ott a befolyó környékén nem volt jég, nem csoda, hogy egy sármos vidrával osztoztunk a pályán. Soha nem láttam még élőben, már ezért érdemes volt lemenni, nyugtatgattam magam, miközben lassan a jeges vízbe gyalogoltam. Konkrétan arrébb kellett tologatnom a jégtáblákat, hogy be tudjak menni a helyre. 

K_vizben.gif

Pistike rutinosan foglalta el a maga pozícióját és kezdett úsztatva érdeklődni a keszegeknél. 

P_vizben.gif

A zsibbadás a 10. perctől a barátom lett, de egyelőre úgy éreztem, hogy megszokható a dolog. Próbáltam a pergetésre koncentrálni. Sárga 8 centis Sandra került a fejre és már pöccintgettem is a szemközti nád tövébe. Vastag fluoro carbon előkét raktam fel, mert csukák is előszeretettel látogatják a helyet. 

Úgy 15-20 dobásnál járhattam, mikor az egyik emelés után az ejtésbe valaki bátran belenyúlt. Ütöttem és örültem, mert ellenállásba akadtam. Azonnal ment ismét vér a lábamba és élveztem a rövid fárasztást. Egy éppen méretes balingyerek dobta fel a napot és adott egy kis melegséget a szívünknek, testünknek. 

balin.jpg

Na innentől nyugi volt, már meg tudtuk magunknak magyarázni, miért vállalkoztunk erre az elvetemült küldetésre. Sajnos folytatás nem volt, a heréim pedig kezdtek visszamászni a hasüregembe, ezért mindketten a távozás mellett döntöttünk. - Irány Kányavár! - adta ki az ukászt Pistike. Nem tom mi az, de mehetünk. Bármit csak ezt a jeges fürdőt ne. 

Kányavár szuper hely, van egy nagyon szép hídja, meg tök rendezett, de minden be volt fagyva. Andalogtunk kicsit Pistivel, majd beláttuk, hogy inkább a Zala lesz a mi pályánk, és visszaültünk a kocsiba. 

kanyavar.gif

A Zalánál végre az élet jeleire bukkantunk. Ivadék küszök szőnyege borította a vízfelszínt. 

kishal.gif

Na akkor adjunk nekik! Ott kell lennie a valamilyen ragadozóknak a csapat alatt. 3. dobásra kaptam is egy pici ütést az apró abu reflex körforgóra, gyanítom a híd alól ugrott ki egy sügér, ahogy ott húztam el a cuccot. Sajnos nem akadt, de a lelkesedés fenntartásához ez is elég volt. Pisti is hamar bezsebelt egy koppintást. A mosoly felcsüccsent az arcunkra. 

Azért csábított minket a torkolat. 30 éve pecázunk ezen a környéken és még soha nem jutottunk fel a torkolatig. Érthetetlen, miért nem mentünk még fel? Később kiderült. 

Na elindultunk a Zala mentén felfelé. Meglepő volt, hogy mennyire frissek a csapások, amiken haladni tudtunk felfelé. Furcsa volt, hogy rajtunk kívül más elvetemültek is mászkálnak errefelé. 

soveny.gif

Hát hamar kiderült, az ürülék- és patanyomokból, hogy a vaddisznók Hévizére tévedtünk be. A csapásokat ők tartották frissen és szarták össze, úgy hogy nehéz volt kikerülni a csomagokat. Találtunk még gőzölgő ürüléket is, így benne volt a pakliban egy nem várt randi a wellness-ező vadkan családdal, ez mindenképpen bearanyozta volna a túrát. A magas sás miatt biztos voltam benne, hogy csak későn vehetnénk őket észre. 

Hamar meg is leltük a vaddisznó spa-t lábnyomok és az ízlésesen kialakított medence, valamint a bájosan antikolt dörgölődző petrencerúd tette egyértelműen exkluzív és a somogyi gyisznók számára kedvelt üdülőhellyé ezt a részt. 

spa.gif

A spa környékén láttunk egy takaros kis vízbe fejelt bokrot a túlparton, amit szerettünk volna kicsit megdobálni. Bátran kerestük a megfelelő pozíciót a latyakos talajon, hiszen melles csizmában voltunk, amikor én hipp-hopp combig merültem a sárban. Kissé megilletődötten pislogtam Pistire, aki alig állt a lábán a röhögéstől. Még akkor is nehezen tudta abbahagyni, miközben kihúzott a szarból. 

Kb. 40 perc kemény menetelés után végre elértük a torkolatot! 30 év után először! De minek. Olyan döglött volt ott a víz, hogy csak azért álltunk neki dobálni, hogy igazolni tudjuk, miért szenvedtünk ennyit, illetve, hogy kipihenjük magunkat, mielőtt visszamegyünk. 

K_zala.gif

Pistinek is jól állt a gumicsimma és ezt ő is tudta. 

P_zala.gif

Visszamentünk, illetve visszaharcoltuk magunkat a kocsihoz, kicsit még dobálgattunk, de nem erőltettük. 3 körül beültünk a kocsiba és azt találgattuk hány féle és milyen fokozatú betegséget sikerült begyűjtenünk e röpke nap alatt. Én biztos voltam a tradicionális arcüreggyulladásban, tippeltem még felfázást is. Pistike hazafelé szintén a téli tradíció mentén hamar elszunyókált én pedig egy szuper nap emlékeivel a fejemben hoztam haza magunkat. 

Halban nem, de kalandban és jókedvben gazdag túra volt. Folyt köv!

Mindenkinek Kellemes Halászlében Gazdag Békés Karácsonyt kívánok! 

Pisz Láv Heppinesz!

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr914974629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szigetközi Pecás · http://szigetkozpeca.blogspot.com 2012.12.21. 08:44:52

Hardcore peca volt ez, jókat derültem rajta :) Kemények vagytok, igazi extrém horgászok :-)

steveolson · steveolures.com 2012.12.21. 10:45:56

Én fürödtem dec. 1.-én a csónakkal való kikötéskor. Az is hasonlóan jó móka volt!

KrézyJenő 2012.12.28. 07:00:25

brutkó! ti aztán nem szarral gurigáztok :D
bádog újjvéget minden nedves sporttársnak!

Fischfucker 2012.12.29. 19:50:44

Köszi Urak!

Mindenkinek Boldog Újévet és jövőre is Sok Szart a Szákba! :)
süti beállítások módosítása