A Balaton után várt újra a Duna. Egész naposra terveztem, egyedül, kitisztulni, kipihenni, felkészülni. 

Az a zseniális a március-áprilisban, hogy nem csak az időjárás tekintetében, de a horgászat módszereiben is átmenetet jelent a tél, a téli peca és az igazi tavaszi peca adta lehetőségek között. Éppen ezért a teljes arzenált fel kell vonultatni, a gumiktól, a wobblereken át egészen a spinner baitekig, hiszen ma már a csukesz is játszik! 

arzenal.jpg

Szóval egyedül vágtam a kalandnak, elterveztem, hogy mit és hol és mennyi ideig, de ember tervez Duna végez, végül odataláltam, ahova nem is indultam. 

Két botot vittem magammal, a cormoran black star drop shot botot a jászoknak, domiknak és az új kedvencet, a sötét lovat, a horgászbotok berettáját, az orsók IWC-jét, a Daiwa Powermesh & Tatula párost. 

Szó bennakad, száj tátva marad. Embertelen. Fogalmam sem volt, hogy ilyen van. Mindegy, hogy 5 gr vagy 20 gr - repül, a kis 165 centis bottal, repül messzebb, mint a spinning cuccal, senkit nem érdekel, hogy 23-as a fireline, száll, mint az álom. Zé, köszi, hogy rábeszéltél! Mától vitrinben laknak! ;-) 

tatula.jpg

tatula_powermesh.jpg

Na, de bot&orsó-fétist félre, térjünk rá a lényegre. 

Ezen a pályán még soha nem jártam, de azonnal tudtam, hogy jó helyen vagyok, mert horgonyzás közben egy rablásból megugró kishal szinte beugrott a csónakba. 

Balin hajtotta, vagy domi, netán jász, nem tudtam, de reméltem hamar kiderül! 

A black star-ral és egy cranksterrel kezdem, szerencsére. a negyedik dobásnál jött az üzenet, hogy eddig és nem tovább. Karikában a kis botocska és dolgozik a vendég. Érzem, sejtem, hogy ki van a horgon, de mégis szugerálom a zsinór végét, hogy domi legyen. Nem ő lett. Egy kilóhuszas balin szépség pattant ki a vízből, majd pattant oda vissza a fotók után. 

kilohuszas.jpg

Fincsi a crankster, minden balin szereti!

crankster.jpg

Na meg is nyugodtam. Megettem a szendvicskémet, iszogattam, élveztem a napsütést, élveztem, hogy egyedül vagyok a paradicsomban. Szuper a bandával pecázni, de ki akartam próbálni, milyen egyedül. Lesz még ilyen.

Hétköznap van, nem lazázik mindenki, úgy mint én, csörgött a teló. Miközben beszélek, látom, hogy 40 méterrel alattam nagyon hajtja valaki a kicsiket. Hamar elköszönök és rácsorgok a helyre. Sok dobás, de nem kéri. 

Aztán már az indulást fontolgattam, amikor egy bokor mellett odaver neki a barátunk, combosan. Éreztem, hogy ez már komolyabb versenyző, a kis black star állta a sarat, arra figyeltem csak, hogy a bokor alá ne jusson vissza. 

Sajnos ismét balin lett a jómadár, de ezúttal kettő fölött. Ő is hamar visszakerült a helyére. 

kettes.jpg

Egyszerűen a domi és a jász nem akarnak még feliratkozni a fogott halaim listájára! Balatoni pecásként elég későn kerültem egyáltalán a közelükbe, tavaly már akasztottam egy domit, de partig még nem jött egy sem. Ma sem, mert a második balin után már nem jött újabb versenyző és a harcsás hely sem adott halat, így ott csak a Daiwa páros tökéleteségében és a fantasztikus időben leltem igazán örömöm. 

A balinoktól elnézést kértem a zavarásért, bár tisztán látszott, hogy rég túl vannak már az íváson és zabálnak ezerrel. Elgondolkodtam, hogy vajon a tilalmi idők miért nem követik sokkal rugalmasabban az adott év időjárását. Idén elmaradt a tél és e miatt a balin és gondolom a csuka is már hetek óta túl van az íváson. Ugyanakkor januárban még simán lehetett fogni őket, amikor is Pisti 4 kilós balinjából kb 1 kiló volt az ikra. Nem hiszem, hogy elég a tilalmon kívüli viselkedést, döntést a hal sorsáról a horgászra bízni. Erre megoldás kell. 

PISZ! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr795889610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pappgyuri 2014.04.03. 21:31:53

Üdv Kristóf!
Nem tudom miért, engem nem beszélt rá senki, de én is beújítottam egy casting cuccal...:) Jó móka, fő a változatosság... ja és pecelni egyedül az igazi...holnap én is rápróbálok, neki is indulok vagy négy bottal, napközben keszegezek egy kicsit, majd este rápróbálok a fahalakra...sok rablás van szürkületkor, java részt balin, de hátha jön a kövön csuka is. Látom a képeken hogy fluoro előke nélkül jöttek a balinok...akkor tényleg az étvágyuknál lehettek, én nem is emlékszem mikor sikerült úgy becsapnom őket. Na görbüljön...

Fischfucker 2014.04.09. 17:02:11

Na és volt siker? Akadt csuka? köszi Gyuri, azóta volt egy újabb kaland, egy jó bolós pontyozás a Szelidi tavon, meg is fogom írni hamarosan. :)

pappgyuri 2014.04.10. 19:40:35

Szia!
Az a nap nem adta, de a mai elég tűrhető volt. Csak jászt nem fogtam, pedig ő lett volna a cél hal! :)
süti beállítások módosítása