Csütörtök:

Hát a mai nap is nagyon hasonlóan alakult, mint a szerda: egy kapás, egy megakasztott hal, majd a könnyes búcsú idejekorán. A különbség annyi, hogy ezúttal nem távozott a vendég minden nyom nélkül. Két akkora pikkely maradt a horgon, mint egy fém kétszázas. Értettem én egyből! kösz bazzeg, három napig etetted itten az én családomat, meg már vendégeket is hívtunk, a lányom ezen a bulin ismerkedett meg álmai tőpontyával, szóval hálásak vagyunk, na! Az első halpénz a kajáért, a második a borravaló. - Kedves.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Három oka van, amiért mégsem idegesít, hogy 3 nap alatt nem fogtam semmit, amit meg is tudtam volna pucolni: 

  • Ez a hobbim és akkor is az marad, ha 1 évig nem fogok semmit
  • Nagy élvezet volt mindkét fárasztás, ha sikertelenek is voltak
  • A harmadikat pedig szavak nélkül is át tudom adni, íme:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szerda:

A szerző nyaral. Távol a Dunától, távol a rohanó vad folyótól, a szerző a civilizált és unalomig urbanizált Balaton partján tengeti napjait. Ó sors, ó Te kegyetlen, miért száműztél engem ily kietlen helyre!

Na jó talán akkor ezt a fröccsöt mégsem most iszom meg és hamar a tárgyra térek.

Írtam már, hogy a balatoni balinozás egyidős a horgász-szenvedéllyel nálunk. De ugye az úgy lett, hogy mikor a nádi pontyok már elvonultak, akkor kezdtek rá a balinok, tehát az egész a nádi pontyozástól indult.

Mellcsizma fel és indulhat a cserkelés. Csak hát a szerző most az északi parton nyaral, itt meg nehéz a 2 méteres vízben mellcsizmával cserkelni. A csónak meg 4 személyes és azzal kb. annyira lehet cserkelni a nádban, mint a Titanikkal parkolni a sibeniki vitorláskikötőben. Szóval kellett valami mobil egység, ami kicsi, könnyen mozog és lehet keresni vele a halat a nádban. Egyszer majd biztos egy bellyboat lesz erre a problémára a válasz, de ma ez még a sevylor outback 250-es: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tökéletes mobil force! Odaevezek a kiválasztott helyre, 2 ponton rögzítem a csónakot két ölesebb nádcsóvához, és már repül is be az úszó: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Minden motyó, ami kell elfér a csónakban, komoly előny továbbá, hogy hihetetlenül kényelmes a párnán ülve, hangtalanul közlekedhetünk és ugyanolyan jól meg tudjuk közelíteni a legjobb helyeket, mint a déli parton a nádban járva.

Ma azt is volt alkalmam megtapasztalni, hogy mi történik akkor ha nagyobbacska hala van az embernek:

Szarul indult a reggel, mert a helyre menet az egyik alu evező alsó szára elköszönt, integetett, annyit mondott, hogy Thx for all the fish! és elmerült. Egy evezővel olyan a gumicsónak, mint a repülő egy szárnnyal: pörög és irányíthatatlan. Na mindegy megoldottam, a helyre értem, amit már tegnap is próbáltam, mert erős nád-ütögetés ment ott, de tegnap kapásig nem jutottam. A helyre érve, rögzítettem a csónakot és bedobtam a halibut 12mm pellettel csalizott motyót, ráetettem pellettel és kukoricával és vártam. Erős é-ny szél volt, majd az eső is szemerkélni kezdett. Jól indul...

Egy óra teljes kapástalanság után épp mikor a keszegezőt basztatáztam vettem észre, hogy úszó sehol: bevág, repül, luft. Keszegező félre, szerző figyel. Szépen merül az úszó, még kivár és bumm! Sivít a fék, pedig be volt keményen húzva, nádkéve vízre fekszik és én megindulok a hal felé csónakostul. Sajnos komoly előnyre tett szert az első métereken, bent harcol 2-3 méterre tőlem a sűrű nádban. Felerőltetem, olyan hatos forma, aztán kitör és a horog repül ki a szájából. Lehet, hogy tényleg jobb lenne a monofil, de nem visz rá a lélek, hogy a fonottat monofilre cseréljem a nádban, a ponty puha szája nem mindig tartja meg a horgot fonotton, de félnék, hogy a monofillal meg megtép. Pisti fonottal beengedi a nádba a halat, aztán kibogózza, mire végez a hal is kifárasztja magát. Elég jól működik, igaz a mainál kisebb halakkal.

Hal nem lett meg, de a kitalált cserkelős szett működik, holnap remélem már halas fotót is ki tudok rakni.

Pisz

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr663025035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása