Foglalkoztunk már azzal, hogy milyen általános igazságok dőltek meg a saját praxisunkban, de akkor mi az ami tényleg befolyásolja a halak kapókedvét? Mi az ami tényleg számít? 

Tegnap este akasztottam egy süllőt, sajna lemaradt, de nem is ez volt a lényeg. Egy fontos tapasztalattal lettem gazdagabb.

Borús időben értem le, meleg volt, apadó víz. A kedvenc helyemen csak egy kis balinig jutottam, süllőnek jele sem volt. Elég erősen fújt a szél. Átmentünk egy másik helyre, ahol ugyanolyan süket volt a víz. Aztán feljött a hold és szinte észre sem vettem, de elállt a szél. 5 perccel később 3 süllőrablást is láttam a kövezés előtt. Odalopakodtam és a fehér piros HART Raptorral kezdtem ütni a vizet a hozzám legközelebbi rablás helyén és akadt is a szép süllő, de sajnos lefordult.

A szél újra feltámadt és utána több rablást már nem láttunk.

Arra jöttem rá hazafelé, hogy ami biztosan számít, az a körülményekben beálló hirtelen változások. A hold megjelenése, azaz a fényviszonyok megváltozása és a szél elcsendesedése azonnal kihozott legalább 3 süllőt a kövezés mellé.

Ugyanakkor, ahogy újra feltámadt a szél, a halak távoztak. Volt egy 10 perces sáv, amikor volt esélyünk. Utólag visszagondolva, sokszor tapasztaltam már azt, hogy a peca ideje alatt beálló változások befolyásolják a halak kapókedvét. És itt nem az volt a lényeg, hogy a telihold meg a szélcsend kell, hanem a változás.

Azért mondom ezt, mert a májusban fogott süllőmnél pont ellentétes dolog történt: akkor ütött oda, amikor a hold felhők mögé bújt és hirtelen korom sötét lett. A nagy harcsa is akkor akadt, amikor egyik pillanatról a másikra teljes sötétség borult a vízre.

Tehát azt állítom, hogy az időjárásban hirtelen beálló változások, a fényviszonyok megváltozása, szél vagy a vízszint hirtelen változása, vagy a gyors hőmérséklet csökkenés/növekvés biztosan és igazolhatóan befolyásolja a halak kapókedvét.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr423065307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása