Fischfucker 2011.11.20. 15:08

Búcsú

Ma lementem elköszönni az én dunai pályámtól. Elköszönni erre a szezonra. Jövőre majd meglátjuk. Vittem botot is, de csak, hogy legyen valami a kezemben. Azt tudtam elképzelni, hogy drop shottal talán lesz valami. Ha más nem egy nagyobb géb.

Embertelenül alacsonyan van a víz. Még soha nem láttam ilyen alacsony vízállást. Mozgás nem volt, nem is vártam felszíni jeleneteket, gondoltam legalább megnézem ilyen víznél a pályáimat.

Akinek esetleg kétsége lett volna, hogy miért érdemes 70-es monó előkét használni, azt szerintem azonnal meggyőzi majd ez a kép. Embertelen méretű vándorkagyló telepek kerültek most elő.

Halat persze nem fogtam, ütést sem kapott ma a kis gumi, pedig végigdobáltam az összes pályát. Szemben is matattak páran, eredmény nélkül.

Magamban summáztam ezt a szezont. Felemásra sikeredett. Még soha nem jöttem le annyiszor, mint idén. Ennek megfelelően idén fogtam a legtöbb halat. De: nem volt egyetlen alkalom sem, amikor egynél több halat fogtam volna. Sok süllőt fogtam, de 45 cm felett talán csak ötöt. Idén szinte teljesen eltűntek a balinok, legalábbis én alig fogtam. 3 éve simán zártunk olyan estét, amikor 3-4 balint is ütöttünk. Ugyanakkor idén 3 komoly harcsával is összeakadtam, sajnos mindhárom csatában vesztettem. A legemlékezetesebb az volt, amikor 2 órát küzdöttünk Hidával, de nem lett meg.

Aztán ugye a szezon végére sikerült az én szemeimnek is kinyílni és meglátni, mi is folyik a Dunán. Azóta már nem tudok azzal a lelkesedéssel lejönni a vízhez. A legrosszabb, hogy semmi remény arra, hogy ez megváltozzon. Ma van IMF meg devizahitel meg a seggünk kilóg a gatyából, és akkor ezzel kész is. Hogy mi történik éjjelente a Dunán az a kutyát nem érdekli.

Azon gondolkodtam hazafelé, hogy miért van az, hogy ha engem a Pilisben megfognának, amint mondjuk éppen egy vadkant zsigerelek, márpedig jó eséllyel megfognának, akkor komoly bírság és börtön is várna rám, miközben a vízen nem is ellenőriznek. De ha mégis ellenőriznének, akkor kapnék egy lopott halért 10 rugós büntit, meg bevonnák az engedélyem, ami ugye egy vicc, mert átjelentkezel egy másik egyesülethez és miután nincs olyan központi adatbázis, ahol az elzárt tagok adatait tárolnák, simán át is vennének. Szóval, miért ez a különbség? Anélkül, hogy értenék a vadászathoz vagy ismerném annak a jogi hátterét is könnyű kitalálni a választ: a PÉNZ.

A vadásztatásban rengeteg a lové. Hazai és külföldi előkelőségek járják az erdőket és fizetnek busásan minden kilőtt állatért. Ehhez viszont vadak kellenek és vadgazdálkodás, vadvédelem. Biztos ott is vannak visszaélések, ezzel nem akarok foglalkozni, csak nem értem, hogy ez a szemlélet miért nem tud meghonosodni a horgászatban? 

Az Ebron ültünk pár osztrák horgásszal, akik elmesélték, hogy minden évben mennek a Tisza tóra és imádják és nagy csukákat fognak ott. Itt az élő példa!

A balatoni fogas világhíres volt. A dunai, tiszai halállománynak szintén jó volt a híre.

Miért nem lehet ezzel a szemlélettel megóvni természetes vizeinket és aztán vagyonokat keresni a horgásztatásból, horgászturizmusból? 

Nem értem. Van pár hónapom végiggondolni, hogy jövőre kiváltom-e a területit a Dunára vagy sem. Meglátjuk, de semmi biztatót nem látok... Csak azt, hogy miközben mi itt kesergünk a német kollégák teli vigyorral tartják a 90+os süllőket! Nyilván ott sincs kolbászból a kerítés, de lehet fogni, vigyáznak a vízre és nem rabolják a halat állami támogatással.

 

Legyen PISZ

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr283398222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AzHofi 2011.11.20. 20:56:33

"márpedig jó eséllyel megfognának"

Ja, és 5 vagy 10 ezredbe kerülne, hogy a vadőr nem is járt arra...

Fischfucker 2011.11.20. 21:22:34

No, no. Ez itt nalunk nem igy megy. Csanyi papa, meg kemeny diniba lovoldoznek errefele, egy ember van, aki elkaphat es nincs gond, ha mas fog meg, akkor annyi.

AzHofi 2011.11.21. 12:42:47

@Fischfucker: nem tudom hol az itt, de a Borzsonyben, Kospallag - Nagyirtas - Kisirtas - Nagyborzsony viszonylatban ket erdeszt is ismerek aki 1 liter palinkaert meg ki is kiser megmutatni, hogy hova a legjobb hurkot tenni vagy honnan jo loni, mert nem hallatszik be a faluba.

AtyafiPeca · http://atyafipeca.wordpress.com/ 2011.11.22. 21:58:28

Hali!
Nagyon összetett és szövevényes dolog ám ez. Nekem sajna már energiám sincs rá, hogy kivesézzem. Röviden fejétől bűzlik a hal. Én sem látok kiutat ebből a szar helyzetből. Szerintem ez a siralmas állapot csak rosszabb lesz és semmit sem tudunk tenni. Önkéntes halőr lehetsz, de az nem egészséges dolog. Előbb-utóbb emberedre találnál. :-(
Egyébként szerintem az, amit megtapasztaltál csak a jéghegy csúcsa.
Üdv! Fel a fejjel!

AzHofi 2011.11.29. 16:13:58

Most a sörözéssel mi van?

Fischfucker 2011.11.29. 16:23:41

AzHofi, jogos, nem fogok segget csinálni a számból, de épp halok bele a melóba. A karácsonyt mindenki várja, kivéve mi. Januárra megszervezem.

Z o l i ("Z") 2011.11.30. 19:33:35

Részt vennék, ha lehet. :P :)

AzHofi 2011.12.01. 14:17:40

@Fischfucker: mit dolgozol? ...épp állást keresek :-)
süti beállítások módosítása