A blogger rémálma, mikor élete egyik legjobb pecája után, a vendéglátója megkéri, hogy 2 hónapig kussoljon az élményről. Pontosan ez történt, mikor Vass Csabával kifelé motoroztunk úgy éjfél körül a Dunáról.

Ma végre megjelent a Magyar Horgász és benne a közös kalandunk, ami egyrészt meghozta nekem a világhírnevet, másrészt megírhatom, hogy mi is történt. Illetve csak ráfűznék Csaba cikkére, ami frankón és hűen adja vissza azt az estét.

Kicsit az előzményekről: Ez egy keddi nap volt, előző nap Csaba hívott, hogy szépen fogott aznap, menni kéne. Előtte már terveztük, de nem jött össze, most viszont már nem csak a közös peca élménye kecsegtetett, de a várható halfogásé is. Nos én itthon mindent megígértem, bevállaltam: mosogatás, takarítás és hogy nincs idén több peca, de ezen most ott kell lennem. És bejött. Összepakoltam még este, be a kocsiba, meló és 6-kor már a Voda garázsában, kocsiban átvedlés, és irány a megbeszélt hely.

Ahogy Mr. Wolf mondaná, "azért ne kezdjük el itt sz**ni egymás faxát" - de tény, hogy van abban valami hihetetlen és izgalmas, mikor azzal a sráccal találkozol, akinek eddig csak a cikkeit olvastad és csorgattad a nyálad a képeire, és akkor ott áll és megyünk együtt pecálni.

Hát igen, kaptam csalit. Miután én parti patkány vagyok a Dunán, kevés mélyen járó wobblerem van. És pont az nem volt, ami ott a király volt, így kaptam Csabától. Jó érzés volt, hogy halat akar velem fogatni.

Hát igen, az az első dobás valóban kurtára sikerült, ami kellemetlenebb volt, hogy a kövön landolt. Na de aztán egy kis igazítás a multin és már suhant is a kis dagi wobbler. És ahogy a cikkben is van: oda dobtam, ahova Csaba mondta, és abban a pillanatban, amikor mondta, ütött a süllő. Ennyi. Emberünk úgy ismeri a medret, mintha nem lenne benne víz, úgy vágja, hogy mikor merre jár a hal, mintha a süllők mozgása benne lenne az igo-ban. Ez különbözteti meg a lelkes amatőrt a profitól. Meg ugye az az 1500-al több vízen töltött óra.

Szóval az első normális dobással megfogtam az eddigi legnagyobb süllőmet. Csaba mérlege sajnos nem pontos, az a hal 4 kiló volt, csak Csaba nem akarta, hogy elbízzam magamat, ezért 3,90-et mondott.

Ő persze egy 4,30-assal zárt, hogy véletlenül se felejtsem el, ki is focizik hazai pályán, illetve egyet még rám vert az "aprajából", így zártunk 3:2-re, de igazából pont leszartam a végeredményt, mert az, hogy ott lehettem, hogy együtt nyomhattuk, és hogy megvolt az eddig legnagyobb sütyim, nekem pont elég volt.

 A buli végén a szokásos szertartás következett a fotózás után, a halak gondos visszaengedése. Ilyet nem láttam még: Csaba hosszú percekig dajkálta a 4 fokos vízben a halakat, míg azok magukhoz nem tértek és el nem úsztak.

Csaba a példa arra, hogy van igazság még ebben az országban is: ha valaki ennyire szereti és tiszteli a halakat, a vizet, az igen is fogjon sok szép halat.

Killer volt, remélem lesz folytatás!

PISZ

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr834046487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Insulator 2012.02.02. 06:24:22

Grat 5* !
Erről beszéltem ! Neked eszedbe sem jutott volna ott és akkor horgászni! Azért mert veszel drága botot nem biztos, hogy jó pecás vagy. Türelem, idő, alázat stb... Aki az Ebro-ra megy mindenki fog halat. :-))

SenSe 2012.02.02. 07:26:20

Grat a cikkhez, halhoz, pecához, stb!
Nagyon csendes volt mostanában a blog, sejtettem, hogy van a háttérben valami:D

Insultator: A gyártók a drága termékeket azoknak gyártja le, akik megengedhetik maguknak, ilyen egyszerű. Nincs megszabva, hogy én, vagy bárki akkor vehetek egy felső kategóriás botot, ha megfogtam x süllőt, meg horgásztam y órát. Van aki erre költ, van aki másra, szerintem nem kell ezen rágódni, ellenben az új pálcáról írhatnál valamit Fucker:)
Félreértés ne essék, nem baszogatásból írtam+nem akarok senkit magamra haragítni, személyes vélemény:)

KrézyJenő 2012.02.02. 07:30:16

jó volt olvasni! kössz érte, jó poszt, jó halak, jó... minden

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2012.02.02. 08:13:38

Gyönyörű, Gratula! Nagy élmény lehetett..

steveolson · steveolures.com 2012.02.02. 08:33:26

Pont tegnap olvastam a MAHOR-ban, és egyből az ugrott be, hogy vajon írsz e róla itt is. Hát írtál!

Egyről viszont nem írtál, és ezt meg szeretném kérdezni:
Milyen érzés volt visszaengedni a halakat?

Mert idéznélek:
"Iden ugy vagtam neki a szezonnak, hogyha sikerul 5 kilo fole mennem sulloben, vissza fogom dobni a nagyot fotozas utan. Most azt gondolom, hogy eselyem sincs, de ha megis lenne, miert dobjam vissza? Azert, hogy ket nappal kesobb egy halasz halojaban vegezze? Es ez itt az ordogi kor: ameddig a halaszok szabadon garazdalkodnak, addig mi horgaszok miert legyunk tisztessegesek? A magunk becsuleteert? Baleksag. Loooooser."

Most az 5 alattiak is visszamentek!

Insulator 2012.02.02. 09:49:22

Sense Én sem mogyoróvesszővel dobálok. Csak hát én megérdemlem :-)))

Fischfucker 2012.02.03. 21:12:44

Köszönöm a gratokat, tényleg nagy élmény volt, könnyű volt megírni! :)

Még mindig téma az Ashurám? Sebaj. Jó bot, remélem sok halat fogok majd vele, sajnos a német zanderek nem adták, mert áradt éppen a Ruhr és a helyek többsége megközelíthetetlen volt, de a bot jó. Vegyen mindenki olyat amilyet akar, nem a botról szól a peca.

Fischfucker 2012.02.03. 21:19:27

A halak visszaengedéséről: megindító volt látni, hogy Csaba meddig dajkált egy halat. AZ összes hal felélénkítése kb. 20 percig tartott, Csaba ez alatt végig a vízben állt és a halakat terelgette csupasz kézzel a hideg vízben. Megváltozott a véleményem erősen. Ettől még fogok halat elhozni, mert szeretjük, de többet fogok elengedni.

steveolson · steveolures.com 2012.02.04. 17:01:38

@Fischfucker: Örülök, hogy megváltozott a véleményed!
Én is szeretm amúgy, de már régóta többet engedek el!
Gratulálok mégegyszer a gyönyörű süllőkhöz!

AzHofi 2012.02.05. 09:28:51

@steveolson: még majd megnéz egy-két filmet Bob Nudd-tól, és meg is csókolja az összes halat visszaengedés előtt :-)

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2012.02.05. 13:35:45

jó, azért a nickneve realizálásig nem kellene eljutni:)

zug_a_volga 2012.02.06. 02:21:38

Nos, "steveolson" feltette a kérdést, amit magam is megtettem volna. A visszaengedés. Ezzel összefüggésben áll a második kérdésem, ami kicsit gonosz. Szerinted megérdemelted ezt a horgászatot? ;-)

Részemről csak remélem, hogy igen. Gondolom Csaba megmondta, csak akkor mehetsz, ha visszaengeded. Így igazán választásod sem volt. De majd lesz máskor, máshol. Ott dől majd el, hogy ezt a pár tanórát megérdemelted-e.

steveolson · steveolures.com 2012.02.07. 15:49:54

@AzHofi: Az összeset nem szoktam csókolgatni, de egy-egy szebbet azért előfordul. Meg is szoktam kérni őket, hogy küldjék a társukat, vagy esetleg apát - anyát sem bánnám! :)

Vannak halak, amik nálam tabuk, azokat soha nem bántanám. 2011-ben kettő csuka, három süllő, egy balin, egy ponty, és pár keszeg landolt csak otthon.

Sokan kérdezik, hogy a halfárasztós képek készítése közben nem e félek, hogy leakad a hal!? Nem, mert jön majd másik!
Valahogy jólesik visszaengedni őket! Ez az évek során így alakult!

Ebben az írásban vannak fárasztós és visszaengedős képek is: www.pecavilag.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=212:kueszivason&catid=37:pergetes&Itemid=66

steveolson · steveolures.com 2012.02.07. 15:53:27

@zug_a_volga: Szerintem Vass Csabi látta az emberben a lehetőséget (egyébként én is), csak rá kellett vezetni a helyes útra! Reméljük, hogy jól sikerült a rávezetés is, nem csak a peca!

zug_a_volga 2012.02.07. 17:33:23

@steveolson: Szia megnéztem a linkelt anyagodat, rögtön az első képen egy kis Mitchell Avocet Gold orsó integet.;-) Van egy nekem is.

Nem rossz anyag.

Egyébként nem fogok álszenteskedni, én is viszek el halat, de volt olyan estém 2011. novemberében, hogy 8 süllő és 8 köves ment vissza, haza egy sem.

steveolson · steveolures.com 2012.02.07. 18:31:54

@zug_a_volga: Nekem van egy 2000-es, egy 4000-es, és most rendeltem kettőt UL-ezni a Gold 3-ból 1000-es méretben.

zug_a_volga 2012.02.07. 19:12:09

@steveolson: Nekem is van még réggebbről is, az első generációból. Még most sincs kutya bajuk sem! Nem tudom láttad-e már a Michelle Mag Pro Light orsókat. Kicsit drágább, de nagyon eltalált konstrukció. Érdemes megnézni egyszer!

Fischfucker 2012.02.13. 11:55:29

Mint, ahogy írtam, megérintett az a szeretet és figyelem, ahogy Csaba a halakkal bánik, biztos, hogy több halat fogok visszaengedni.

Nagyon helyes kis termékfórum alakult ki itt, ha akarjátok írok a témában egy jó provokatív posztot, és akkor lehet megbeszélni, hogy ki mit miért szeret/utál. Hm? :)

KrézyJenő 2012.02.14. 07:29:12

tégy úgy. de télleg provokatív legyen ám :D

nandorr 2012.04.02. 22:14:32

Helló, azt szeretném kérdezni, hogy te hogy tudtál összehozni egy ilyen horgászatot (utána meg megírni)?
süti beállítások módosítása