Egy klasszikus történet. Semmi giccs, semmi 'dirt', csak egy kis beszámoló így Karácsony napján.

Csukázni indultunk Pistivel Balatonra. Volt már ezen a helyen sikerünk többször is, itt készült a "hú bazzeg, hú bazzeg, hú bazzzeg!' videó, amikor fárasztottam itt egy 5 killás csukeszt.

Szóval csak egy klasszikus történet: "Jártunk már itt, és Gergő barátomnak köszönhettük most is, hogy ellátogathattunk erre a remek pályára. A víz partjára érve, bíztató jelek fogadtak minket: nem volt nagy szél, és különösebben hideg sem volt, így nem kellett attól tartanunk, hogy már hártyásodna a tó széle. Kieveztünk a nyílt vízre, és a Balaton, eme szép, idős hölgy, most is lenyűgözött minket. Szavakkal nem leírható, hogy mily szép e tó, gyermekkorom óta, mindig ámulatba ejt és elvarázsol.

Miután felocsudtunk, neki is láttunk a pergetésnek. A pályan kb. 2 focipálya nagyságú, ezt vallattuk végig Pisti barátommal, hűséges horgásztársammal. A csukák azonban ma elkerültek minket. Próbáltuk gumikkal, spinner blade-del, sőt Pisti körforgóval is, de a csukák nem akarták felfedni rejtekhelyüket.

Na ekkor egy csapat kormoránra lettünk figyelmesek. Azonnal felsejlett bennünk, amit még Csaba írt anno, a kormorán effektusról és neki is iramodtunk, lassan megközelítettük a helyet, ahol a Balaton szárnyas farkasai tanyáztak. Pár dobás után láttuk, hogy jó helyen vagyunk, mert kishalak mozgását észleltük.

A tézisünket azonban mi más igazolhatta volna jobban, mint, hogy egyszer csak Pistinek karikába görbült a botja! Megvolt végre az első hal. Meglepetésünkre azonban nem egy balatoni krokodil, hanem egy villámkeszeg fordult meg a hamarosan a víztetőn. De nem is akármilyen! Hatalmas volt eme nemes fehér hal, éreztük, hogy a balatoni rekorder pozícióra pályázik.

Rövid tusa után Pisti csónakba is emelte a szépséges állatot! Megvan, végre! Hűű, jól átmelegedtünk ettől a kalandtól. Pár fotó a halról és már mehetett is vissza éltető elemébe."

Illtve mehetett volna, ha nem egy, kalandot kereső és kedvelő és a halat elsősorban a gasztronómiai élvezetekért megfogó horgász körforgóján végezte volna a négyes balin, hanem egy C&R sporthorgászén, de bizony nem így történt, így a halacska a serpenyőben végezte. Ha a hal tovább élt volna, az én mesém is tovább tartott volna.

PISZ!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.