A novembert végig melóztam, decemberben is alig jutottam ki és a ma reggel előtt 3 betlim is volt a Dunán zsinórban. És mégis ez lett az eddigi legjobb szezonom, amelyet ma életem legnagyobb magyar harcsájával zártam! 

 index.jpg

Ilyen hajráról szoktunk álmodni, de tényleg álmodni, mert ez nem szokott összejönni. De jó lenne az utolsó pecán valami nagyot fogni! A botot, barátom. De legalább levegőztünk egy jót! MA máshogy alakult, de ha visszanézek a 2015-ös szezonra, akkor illik ez a befejezés az egészre. Pedig nem pecáztam többet, mint máskor, de mégis. 

Először is a mai peca már nem is volt tervezve. Szombaton volt Pistivel az utolsó peca, egy rávágással sikerült zárnunk. Csalódott voltam, jó volt a vízállás, letisztult már a víz, beállt, szél sem volt, tök ideális volt az idő, de nem adta a Duna, a kis ribanc. Utána vacsorára mentünk, és ott egy kiló pulykával a számban jutott eszembe, hogy a kedd hajnal még jó lehet. "Peti, kedd hajnal 5 indulás, dél otthon?" "Na! király ötlet, nyomjuk!" És így is lett. Peti egyenlő Rácz Peti, akivel legyezni kezdtem és aki most érkezik meg a dunai gumizás misztériumába. Tehetséges padavan, bár én sem vagyok jedi. Mondjuk a kicsit tapasztaltabb padavan segít a fiatalabb padavannak. Elfogytak a jedik mifelénk. 

4:30 ébresztő. Gyönyörű kis feleségem úgy pattan fel, mintha 7:30 lenne az órára írva. Ez elég meglepő, ő nem egy morning person. De mióta a mi kis Borink lakik a szíve alatt, azóta vannak ilyen furcsaságok. Ő kakaó én royal blend fortnum & mason boltból és irány a ködös hajnal. Petit csak úgy megszokásból csörgetem meg. Ő nem olyan, aki erre rászorul. Nem veszi fel. A negyediket sem. Khm. Megérkezem a randi helyszínére, amikor hív, 5 perc és jön. "Most keltettelek?" "Nem, áhh, dehogy!" Na aztán kikanyarodott, hogy egy céges buli túl későn/korán ért véget, így ma benne volt a Fish&Dirt Style, legalább valaki másnaposan vágott neki a pecának. Kellett egy kis cefre szag a kocsiba, na.

Első ködös reggel. Eddig sikerült megúszni. Jó lenne, ha ma lenne hal. Ha nem lesz az sem baj. Most kezdődött a karácsony, itt a szabi, eszem iszom dínom dánom. Svédem. 

hajnal_2.jpg

 Nyálkás reggel, kicsit sem hívogató. De a verda rendben, aksit beszereltem, gyertyák megpucolva, hamar beröffentem. Aztán szeljük a habokat. Megvan a terv, hogy hova, aztán hova és hol zárunk. 3 pálya 3 óra. Jó lesz. 

img_8150.jpg

 Hasít a gép, imádom ezt. Biztonságos, jó hajó, visz minket. Szeretek itt lenni, itt pecázni. Nyugalom van. 

Az első pályán csendben macskázunk, a köd takar, sehol senki. Mindenki állítja a fát, utolsó ajándékok után rohangál, mi meg csendben kapocsba akasztjuk a gumikat. Hátha lesz itt is kiskarácsony-nagykarácsony. 

Peti végre felavathatja az együtt kigondolt teljes cuccot, orsó, bot teljes patent, nanó hangtalanul repül, bár nem bírja a kagylót, hamar szerelés lesz az első akadós pályából. 

Én is orsót cseréltem, vége teljes egymásra találás, tökéletes harmónia, a ripple evo MH 10/30 g szerelemre lobbant a kis 2500-as legalis iránt és egybe is forrtak hamar. Gyorsan kapok két rányúlást egész közel a hajóhoz. Sajnos egyik sem ül. Az illex method shad mellett tartok ki, szép tiszta a víz, egy kis fény is van már, működhet ez a flitteres zöld. cheburashka szett, 8g vasalóval. 

Aztán jön az a dobás. Olyan, mint a többi. Gondolatok máshol. Rutinból emelés. Akad! Nem mozdul. Bot karika! Robbanás! Mintha valaki azt kérdezte volna, hogy megvan-e, de már nem hallom igazán, mert úgy megindul az ellenfelem, ahogy itt még soha senki. Ez el fog menni. Ezek nem szoktak meglenni. Persze, pár pompás pumpálás p'oszt parádés pucolás! 

Még mindig megvan, fel kell ébredni, fogy a zsinór ezerrel! "Peti, húzd fel a horgonyt, utána kell mennünk!" Peti teszi a dolgát. Profin, mintha éveket nyomtunk volna már ebben a hajóban. Gyors lajstrom: 12es nano, 10/30as bot, első halával, nincs előke, not a knot, daiwa kapocs, gamakatsu offset horog. Menni fog ez. Csak nem szabad erőltetni. 

Hány meg hány olyan videót látni, ahol 3-4 perc harc után a faszi elkezdi erőltetni. Én nem tettem. Maradt a fék közepesen erősen, feszes volt a cucc, nem siettem sehova. A gyenge áramlásban is mentünk vagy 5-600 métert mire éreztem, hogy fárad a kolléga. Először azt hittem, hogy nagy süllő, de aztán jöttek a farokcsapások a zsinóron, nem volt kérdés. Harim van. Szeretném megnézni. 

6-8 perc lehetett, mire feljött. Szép volt. Láttam, hogy a körül van, amit Balatonon fogtam, talán kicsit nagyobb. A horog ül faszán, ezzel nem lesz gond. Akár meg is lehet? Megpaskoltam, elment, de már nem volt igazán ereje. Innen tudtam ki nyer. Egy hüvelykujjnyi bőr volt az én veszteségem, de megérte. Enyém lett a legnagyobb magyar harcsám!!! 

hari0.jpg

 A Jézuska igazította a horgot a legjobb helyre! Nem ez volt az utolsó alkalom, hogy ezzel a gumival dobáltam. 

 hari1_1.jpg

Amikor felfogod, hogy megvan. Innen a napod, a heted, az éved már rendben van! Ennyi! Itt van a kezemben! 

hari2_1.jpg

11,3 kiló és 120 centi. Ez az új magyar rekordom. 

hari4_1.jpg

Sok élmény és nem kevés bukta után, ismét harcsanyálka borította a kabátom, kezem. Nincs ennél szebb. 

Ez az év parádésra sikerült, két 10 kiló feletti harcsa, Balatonon nyurga rekordok, kajakos balinozás, számolatlan fogatlan rakéta, tenkara peca és zseniális legyezés a Száván, ennél szebbet kívánni sem lehet! 

Faszt nem. Jövőre ezt is túl kell szárnyalni! Ezen leszek és meg is fogom osztani! 

Békés Boldog Karácsonyt és Halszagú Újévet Nektek Sporik! 

 

BIGGA PISZ!!! 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr988192372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peter von Key 2015.12.23. 20:33:01

Aztaqrvapics@, ez gyönyörű, mindjárt dobok kettőt-hármat a fürdőkádban, hátha...:)

aspius75 2015.12.24. 10:41:06

hello,

Hasonló vagy még jobb élményeket jövőre is!
Nagyon tetszett ez az írásod is.
Ha nem gond a botról tudnál írni néhány gondolatot? Gondolom kifejezetten jiges/gumis pecához ajánlott.

Előre is köszönöm, Kellemes Ünnepeket.

aspius75

Kristof Fischer 2015.12.25. 15:26:42

Szia Aspius75!

koszi, Neked is sok szep halat kivanok jovore! A botot en is most avattam, es imadom. Berkley Ripple Evo 10-30 grammos es 6'5" (195cm) hosszu MidHeavy bot. Szuper gumizashoz, most mar azt is tudom, hogy ekkora harcsaval is felveszi a harcot, de szerintem csukazashoz is ki fogom probalni, nagyobb swimbait-eket huzigalni.

Neked is Kellemes Unnepeket!
Kristof

Kristof Fischer 2015.12.25. 15:28:42

Csonakbol gumizashoz en mar csak 210 alatti botokat hasznalok, sokkal elenkebben lehet csuklobol pocogtetni a gumit meg aramlasban is, mint a hosszabb palcaval. A 2,40es marad partrol torteno pecara.

aspius75 2015.12.25. 19:56:07

Szia!

Köszönöm szépen a gyors válaszodat.
Meg is rendeltem a botot két beigli között itt a karácsonyi áhítatban:).
Egyébként meg van is rá egy 2500 as legalis ami éppen a megfelelő párját keresi (de már megtalálta).
Azért kérdeztem egyébként a véleményed mivel sajnos nem tudom kézbe venni vásárlás előtt.

hello

Fischfucker 2015.12.26. 16:28:13

@aspius75: szuper! :) Sok oromot es megtobb halat a bothoz!

Hajdú Marcsi 2016.01.05. 16:11:20

Jo is az amikor egy hari ráver a gumira és kitépi a kezedböl a pálcát.Föleg ha az a hal 85 plusszos súllözö motyora és sárga viharjelzésnél egyedü egy csónakban 50 centis hullámokban segítség nélkül.Adrenalinzuhatag.(10 cm Manns)
süti beállítások módosítása