Fischfucker 2016.07.13. 11:32

Egy dobás

Végre tökéletes a vízállás a Dunán, szépen letisztult a víz, nem maradhattunk a seggünkön. Hétfőn, mikor nekindultam még nem tudtam, hogy utoljára megyek Visegrádra. 

domi1.jpg

Nyilván mindennek van következménye. Ha az ember nyíltan felvállalja, hogy hol horgászik, de ott nem ő horgászik egyedül, akkor nem biztos, hogy mindenkit boldoggá tesz.

Hétfőn minden adott volt, hogy újra lenézzünk Visegrádra. Peti sajna nem ért rá, de Pisti igen, így ketten hasítottunk a szentlászlói úton a Duna felé. Vártam már ezt. Nagyon szeretek legyezni, de az ember soha nem felejti el honnan jött. Én Visegrádon szerettem bele a Dunába, a Mesternek és a dunai halaknak köszönhetően.

Mostanában elkezdtem állványról videózni a történéseket. Hátha. Most is elhatároztam, hogy még az első dobás előtt felállítom a kamerát, 20 percig forog, abba hátha belefér egy akció. Pisti még szerelget, állványon a kamera, kényelmesen a helyemre battyogok, illex tricoroll a kapocsban, lendül a bot, csekkol a fék, indul a tekerés, de szép is itt, imádlak Dunakanyar és BUMM! Aztakurva, ez gyorsan jött! Fincsi kis rávágás volt, de érzem, hogy nem egy óriás az ellenfelem. Nem balin nem is süllő. de akkor mi ez? Az eddig legnagyobb domim hozta kedvesen vissza a wobbleremet. Pont a lábam elé. Cuki. Sokszor dicsértem már, megint megteszem, illex tricoroll for president!

domi2.jpg 

Pisti jön, fotó, hal vissza, megy tovább a peca.És persze mindez meglett videón! 

 

Azért így milyen más! Lelazulva, most már jöhet bármi. Nem jött. Egy rablást láttunk, semmi nem akadt. Felmentünk az öbölhöz.

Lecseréltem a kis tricorollt a 7 centis bátyóra. A húzós víz és a befolyás határát kezdem dobálni. Szeretem néha az áramlással megegyező irányba húzni a wobit, sokszor adott már halat a majdnem „döglött”, alig rezgő halacska. 

A lábam előtt ütött rá a süllő, még teljes napsütésben! bevágtam neki és erre olyan történt, amit még nem láttam: a hal feje kopoltyúig kiemelkedett a vízből, meglephettem ezzel a bevágással, de miután 2-3 kiló közötti pajtiról volt szó, azért nem rántotta a bevágás a partra. Egy pillanatig néztük egymást döbbenten, majd ő elkezdte rázni a fejét, tudatva, hogy esze ágában sincs nekem modellt állni és ki is pattant az egyetlen a halat fogó hátsó horog a pofájából. Fuck. Dobálgattunk, de nem kaptunk több esélyt ezen a szakaszon. 

Átmentünk egy másik pályára. Jókor, ott duhajkodtak a nagy balinok a kő mellett. Böszme nagy rablások, amitől összeszorul a segglyukad és remegő kézzel próbálod a wobblert kiakasztani a gyűrű talpából. Dobtuk őket serényen, de nem verték le. Mikor ott álltunk és soroztuk a vizet egyszer csak zörög a bokor és lesétál egy ismerős kolléga a partra. Mester! Bazz, vagy 3 éve nem találkoztunk! Kézfogás, néhány basszátok meg, kölcsönös az öröm! Aztán a Mester belevágott a sztoriba. Tök jó, hogy blogolok, meg szuper, hogy 2000-en olvasták az utolsó Visegrádos posztomat, de az itt horgászók egy része kurvára felbaszta magát. Van konkrétan egy kolléga, aki mutogatja mindenkinek azt a bicskát, amit arra tartogat, hogy ha megtudja melyik az én autóm, mind a 4 kerekemet szétvágja. 

Remek. Nyilván, ha valaki az égbe köp és alá áll ne csodálkozzon rajta, ha csulás lesz a pofája, de mindig meglep, hogy milyen indulatokra képesek egyes horgászok a horgászhelyeik miatt. A másik, hogy 4-5 éve írom a Visegrádos süllős sztorikat, akkor még nem fájt senkinek. Igaz, akkor nem 2000-en olvasták. Megköszöntem a Mesternek a tájékoztatást és megdumáltuk Pistivel, hogy új pályát keresünk. Nekem nem kell ez a feszkó. Én pihenni járok a víz partjára, nem kerekeket kivágni. Hazafelé meg is álltunk egy régi kedves pályámon, ami sok halat adott, amikor még Pilisszentlászlón laktam, és meg is találtam ott a halakat. De erről majd legközelebb! ;)

 

PISZ  

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr868884714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kenyeres László 2016.07.13. 20:29:24

"Mosolyogtam magamban, hogy én tényleg mindig megírom, mindenki olvashatja, hogy mekkora király ez a pálya, és mégsincs itt más."
Szerda hajnalban 6-an pergettek egy 150 méteres szakaszon. A hetedik horgásznak már nem jutott hely, morgót is rendesen.

Tavaly egy horgász autójának a szélvédőjét zúzták be a hotel alatti parkolóban. Az üvegszilánkok még mindig ott vannak. Tényleg vigyázni kell!

Fischfucker 2016.07.13. 23:30:49

Elkeserítő és sajnálom. Félek minden jobb pályával hasonló a helyzet Magyarországon. Horgászismeretből kell csak vizsgát tenni, IQ és EQ teszthez sajnos nem kötik az engedélyt. Pedig akkor sehol nem lenne tömeg a parton...

seven9st 2016.07.16. 10:44:29

Szia,
nem témába vág a kommentem, de úgy gondolom, hogy Tőled/Tőletek tudok hasznos infót kapni.
Régóta dunai pergető horgász vagyok, első számú célhalam a balin. Balatonon még soha nem sikerült horgásznom, de úgy néz ki ez idén összejön. Északi partra megyünk nyaralni. Révfülöp környékén van esély partról balint fogni? Napkelte vagy a napnyugta hozhat több kapást? Tapasztalható a Balatonon is felszíni rablás mint a Dunán? Milyen wobbler vált be ott, nekem a Dunán az FLR a legfogósabb.
Minden infót szívesen fogadok.
Köszi!
Üdv
Tamás

Csónakos_Eszti 2016.07.16. 15:28:13

Hello,
hát ez komoly. Hogy szólaljon meg a másik oldal is, no nem az aki bicskával keménykedik, hanem akinek adott a blog. Végignyálaztam az egészet, sztorikkal, tippekkel, trükkökkel, jó és kevésbé jó tapasztalatokkal. Sosem pergettem korábban, idén kezdtem el próbálgatni, 10%-os sikerrátát célul kitűzve az év végéig. (1 siker / 10 peca). Nekem spec. kib#szott sokat segítettek az írások, akkor is amikor lópélót nem fogtam - és akkor is amikor megfogtam az első balatoni pergetett halamat. Meg a következőt, meg az azt követőt. Meg az első dunait és az azt követőt. És (szinte) mindegyik úszik a mai napig. Úgyhogy részemről big thx, ha egyszer összefutunk a parton egy nem rostos szilvára mindenképp számíthattok:-)

Fischfucker 2016.07.16. 16:44:33

@Csónakos_Eszti: ez talán a legnagyobb elismerés, amit a blog irasa ota kaptam. Koszonom szepen! Pontosan ezert kezdtem el, mert en szeretek megosztani sikert, kudarcot, barmit, sztorit. Orulok, ha segiteni tudtunk, orulok, ha sikeresebb lettel az irasaim altal! Remelem osszefutunk! :)
Pisz!
Kristof

Fischfucker 2016.07.16. 16:50:44

@seven9st: szia Tamas! Ez egy hosszu tema es talalsz itt a blogon jo par irast a balatoni balinozasrol. Roviden: kell egy rovid (210) bot, egy gyors orso (6,2) 125 meter nano, esetleg egy 23as fluoro es par salmo thrill holographic meg esetleg egy ket walk the dog csali mondjuk illex bonnie 95 de jo a sebile is es nekem kulon kedvenc az illex tricoroll chatreause. A legjobb idoszak a reggel 6-8 es az este 6-8. Kogatak kornyeken, nadasok elotti hinarasokban vagy strandokon keresd oket. Ott, ahol a kishal is jar. Ha thrillel dobalsz a lenyeg, hogy olyan gyorsan tekerd, amilyen gyorsan csak birod!! Ne aggodj, a balin gyorsabb annal is! :) gorbuljon! Pisz

Fischfucker 2016.07.16. 16:54:06

@seven9st: még egy info, en is horgasztam Revfulopon, a hajokikotonel, ha a delinpart fele nezel a jobb oldali reszen a hinar elott sok szep balint fogtam. De ha van kocsid, nezz le a körakodóhoz pálkövén, ott vannak a nagyok. Ott fogtam a tricorollal 3 körüli ballert! :)

seven9st 2016.07.18. 12:27:54

@Fischfucker: Köszönöm az infókat! Van autóm, de pont Balatonrendesre megyünk nyaralni az ott van Pálkövétől nem messze, ha minden igaz. Tricolorom sajnos nincs, de ha Ennyire fogós akkor lehet beszerzek majd egyet ;)
Még egyszer Köszi a segítséget. Remélem jövő héten már elmondhatom, hogy fogtam balatoni balint is...

ventus2 2016.07.19. 23:41:47

@Fischfucker: Elmesélek egy történetet. Hosszú ideig én is osztottam a véleményed a titkolózásról, önző idiótaságnak tartottam. A környéken horgászom régóta egyébként, talán találkoztunk is már. Egészen a 2000-es évek közepéig nem is volt ezzel semmi baj, szinte nem is találkoztam éjszakánként emberrel, de akkor megváltozott valami. Valahogy egyszerre mindenki pergetni akart, és mindenki pont ezen a vidéken. Egyre többen lettek mindenhol, egyre nehezebb volt nyugodt helyet találni. Aztán úgy 2009 körül egyszer elindultam horgászni. Mindig több helyet nézek meg, ekkor is így volt. Az elsőn állt egy autó. Nem baj, gondoltam, van másik. A másodikon is állt egy autó. Tovább. A harmadikon kettő is, így megérkeztem a negyedikre, ez pont Visegrád volt. Kint a vízmű háznál kettő, bent a spiccen még három autó... Csak néztem magam elé, nyugtattam magam, hogy hát az én halamat nem foghatják meg, ugye. Viszont ha valaki fizikailag pont ott áll, ahol Te szeretnél, akkor Te nem fogsz konkrétan horgászni sem. Arról nem is beszélve, ha minden nap ott vannak, lámpáznak, zörögnek... Szép csendben hazamentem anélkül, hogy egyet is dobtam volna. Bp-ről oda-vissza az egész kaland volt majdnem négy óra. Azóta titkolózom...

Fischfucker 2016.07.20. 08:55:54

@ventus2: szia! Igen, ertem amit irsz es egyet is ertek. En is Budapestrol jarok Visegradra, nem szivesen mennek potyara. Nincs megoldasom a problemara. A valosag engem is pofancsapott.

seven9st 2016.07.26. 20:06:39

@Fischfucker: Ma reggel sikerült horogra csalni az első balatoni balinomat. Tök érdekes, mert a Dunán a FLR8-nak nem tudnak ellenállni, itt viszont az nagyon nem működött. Thrill viszont nem hagyott cserben. Az is érdekes volt, hogy ahol rabolt ott nem tudtam fogni, viszont ahol nem volt rablás első pár dobás után Megérkezett.
Az már biztos, ha balatoni nyaralás lesz legközelebb a pergető bot sem maradhat otthon :)

Fischfucker 2016.07.27. 10:05:06

@seven9st: Király, király, király! Örülök, hogy sikerült! :) Görbüljön!
süti beállítások módosítása