Azért ha nehezen is de kibújt néha, hogy végül is azért pergető horgászok volnánk mind a hárman.

Azért írom, hogy nehezen, mert az utolsó napig tényleg minden a harcsázásnak volt alárendelve. Miután minden napszakban benne volt a kapás esélye így csak rövid időkre léptünk le a táborból, max 1 órákra, mindig csak kettesével. Egy-egy ilyen túrán max 2-3 feketét sikerült ütni, a kicsik könnyen átverhetők voltak, a nagyobbak azért nehezebben.

Mondogattuk, hogy látott halat nem lehet megütni, de azért erre is sikerült rácáfolni: Kiderült, hogy lehet nagy vastag esőgilisztát kapni a táborban. Hallelúja! fogtam egy hosszú owner jig horgot, tettem egy 5 grammos bullet olmot elé a fluoro carbonra és a gilisztát úgy tűztem meg, húztam rá, mint a gumit. Magasan húztam, ha megláttam, hogy leköveti egy fekete, akkor le-le ejtettem, mindig ütötték, azonnal! Ez a módszer a legeredményesebb, de kicsit macerás. Itt a feka közel is mehet, meg is kóstolhatja, azt kapja, amire számít, betömi azonnal a cuccot. Lehet olyan szexin táncoltatni mint egy gumit, ha megtépik a fekák, cserélni kell a gilisztát.

Aztán, mikor eljött az este, akkor persze próbálkoztunk a süllőkkel. Nehezítette a dolgot egyrészt, hogy általában úgy nézett ki a táborunk, mint a sündisznó, alig volt 4-5 foknyi sáv a bójás, fenekező és stupek-es bottól, ahol lehetett pergetni, csónakkal éjjel pláne nem távolodtunk el a tábortól, másrészt a süllők rohadtul kiszámíthatóan nyomták, sötétedéskor és napfelkeltekor teljes erővel roham, fenéken ilyenkor kalapáltuk el őket, aztán éjjel semmi esély. Persze ott voltak, teljesen a felszínen, raboltak 5 percenként minden táborunk közelében, de éjjel annyi kishal volt a felszínen, mint egy októberi reggelen bármelyik balatoni kikötőben. Milliárd. Ekkora konkurenciában nagyon nehéz volt érvényesülni.

Egyszer sikerült. Már az utolsó éjjelen, a hazaút előtt, osztrák és német kollégákkal sikerült magunkat romantikusra inni, megint kiderült, hogy milyen okosak és ügyesek is vagyunk egyben, majd mikor leléptek a labancok, akkor mi még kicsit pecázgatni vágytunk. Már a camp csapata is ledőlt, és akkor jött a kísértés. Ott voltak egy nyílt tárolóban a guide-ok botjai is. És ott volt ezek között egy Illex Ashura Element Rider is...210 es kis mega szexi bot, lamborgini-sárga színben. Egy pofás kis daiwa e-gee volt rajta, a kanóc végén meg egy 5 centis kis ezüstös gumihal. Áhh, bazz, akkor is ki akarom próbálni....

És akkor már ott is álltam a móló végén és repült a kis cucc. Hoppá érzés volt. Erős gerinces bot, de úgy lövi ki az 5 grammos csalit mint a rakéta: szerelem volt első dobásra.

Ott a táborban kicsit felborulnak a természetes körülmények, mert 3 reflektor világítja egész éjjel a vizet, ez odavonzza a sneciket, akik pedig húzzák magukkal a süllőket, akik egész éjjel ott rabolnak a felszínen. Na ebbe a buliba somtam be csak tesztképpen a gumit, de a második dobásra jött a szokásos fincsi elnehezedés, ütés és már pumpált is a jó süllő a sárga killeren egyet. Ez olyan volt nekem, mintha a nő, aki szerelem volt már első látásra, meginvitál a lakására az első randi végén egy bármilyen italra... Kész, sakk matt, lehet, hogy 270 ajró a bot, de akkor kezdek is gyűjteni, viszem vissza az üres üvegeket...

 És akkor közelről is egyet, köszi, Pistike!

Minden marketing aktivitást agyonver egy ilyen élmény. Ez a bot tényleg olyan meggyőző a kézben, amihez foghatót még nem éreztem. A süllő pedig segített kideríteni, hogy dolgozik, akcióban. Azt azért nem mondanám, hogy a sütyike próbára tette a szerkót. (halkan jegyzem meg, hogy nem értem, miért árulják itthon 150 rugóért ezeket a botokat, pindurkát ezeket is sikerült túlárazni...)

Szóval, így ért véget a túra, sikerült még azért behúzni a pergetve fogott süllő rublikát is, de az Ebro tó része biztos, hogy nem a süllő, harcsa pergetés mekkája. A folyó inkább. A tavon harcsára egyáltalán nem is pergetnek, illetve nem hallottam ilyenről.

A hazaút előtt még otthagytuk a névjegyünket a pályaudvaron, aztán felcuccoltunk a vonatra és elköszöntünk erre az évre az Ebro-tól.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pó. Asszem Te következel...

PISZ

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr83325174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Insulator 2011.10.24. 07:34:35

Igazán jó lett a vége is.
De ahogyan egy ismerősöm fogalmazta: "Az időt nem pótolja semmi...".
Korai lesz neked még az az Asura. Dobigálj még kicsit a Cormoranokkal.
Meg kell "érni" egy ilyen bothoz. :-)

Fischfucker 2011.10.24. 08:47:08

Insulator! Pontositanek, a Dunan egy st.croix-val nyomom nem egy cormorannal. Ide az Ebrora ketsegtelenul a kormi black start vittem. De tanits, Mester, mit kell tennem, hogy kierdemeljem az Ashurat? ;-) Kiallom az osszes probat! A legjobb tanitvanyod leszek! Kelljen pisztrangot fogni januarban, egy szal diszmagyarban, patakban allva puszta kezzel, en megteszem! :-) de komolyra forditva, erdekel a velemenyed, hogy mi hianyzik meg egy Ashurahoz (a penzen kivul)?

Fischfucker 2011.10.24. 09:00:49

Ajjjaj! Hat en ennyire nem vagyok turelmes, kedves Insulator. :-)

Insulator 2011.10.24. 09:02:55

Na komolyan. Horgászni nem úgy kell, hogy mindig oda megyek pecázni ahol a legnagyobb halakat lehet fogni. Ez egyébként felgyorsult világunk velejárója, hogy jön az infó, megy a hal, menjünk pecázni. Egy a lakóhely közelében lévő vizen kell horgászni 20 évet és ott kell megismerni minden követ, minden halat.
Az hogy valaki elmegy a Pó-ra vagy Spanyolba és fog halat nem a tudás, hanem pénz kérdése csak.
Ill. akkor lenne nagy király ha nem mondanák meg mivel, hogyan... Hanem "OLDD MEG" !!
Na jó nem oktatlak tovább. :-))

Insulator 2011.10.24. 09:05:05

Szerintem nem az a horgász akinek van pecabotja, hanem az aki ki érdemli a nevet.

Fischfucker 2011.10.24. 09:07:24

Insulator! Mikor kapcsolodtal be a blogom olvasasaba? Kerlek olvass el korabbi postokat is, ha engem egy gazdag hobbi-divat pergetonek gondolsz, akinek buvarok rakjak a horgara a halakat. Koszi

Insulator 2011.10.24. 09:14:43

Akkortól olvasom mikortól a MESTER mondta, hogy létezik a blogod.

Fischfucker 2011.10.24. 09:21:38

Ahha, van akkor kozos ismerosunk! ;-) tok igazad van, en ugy vagyok a visegradi Dunaval, ahogy azt leirtad, de szerintem, attol nem lesz valaki feluletes, divat pecas, hogy neha neha kirandulast tesz a paradicsomban. ;-) a lenyeg, hogy megmaradjon az alazat! De azt a kurva Ashurat akkor is meg fogom venni! :-)

Insulator 2011.10.24. 09:37:56

Az a baj, hogy én viszont nem fogok olyat venni, pedig nekem is tetszik. Stammler Árpi adott a kezembe 2-3 éve egy Asura-t. Na meg volt a reggeli ébresztő, mehetünk termelni.
PÍSZ,LÁV END HÁRMONÍÍÍÍ :-))

AzHofi 2011.10.24. 09:56:55

Mondjuk azért több harcsára számítottam, kedves divatpergető sárgabotravágyó gazdagficsúr úr. :-) Ott künn hallottál fazenét? Voltak kuttyogatós pecások is, vagy az arrafelé egyáltalán nem divat? Meg kellett volna mutatni nekik a magyar virtust, csónakból, kuttyogatóval, ahogy azt kell :)

Svédországgal és az ottani northern pike-okkak hogy állsz, nem mozgatják a fantáziádat?

Fischfucker 2011.10.24. 10:12:19

Insulator!
PISZ LÁV end Heppinesssz! :)

AzHofi!
Én is több harcsára számítottam! Voltak kint akik, kutyogtattak, hallottuk a muzsikát, és lehet, hogy magyarok voltak, mert egyszer a tábor mellett az egyik távolodó magyar csónakból hallottunk magyar szót. :) Mi nem ütüttük a vizet fával, majd legközelebb. Ez a bójázás jó, de minden más pecától elveszi az embert, ezért sem akarom erőltetni a jövőben.

Fischfucker 2011.10.24. 10:13:45

ööööö, a csónak nem volt magyar, csak a szó! :)

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2011.10.24. 10:27:51

Mégegyszer gratula! De én már várom a következő dunai postot ;)

Fischfucker 2011.10.24. 11:20:09

Hamarosan az is megjon... :-) koszi Gabko!

SKYentist 2011.10.24. 14:17:33

Dear Fisfu és Insu :)))))) Azért egymásnak ne essetek azon, hogy melyiketek NAGYOBB pergető.... Én, mint független zéró-pici pergető , aki mendkettőtöket ismerlek és szeretlek, elmondom a helyzetet:
Fisfu: Insunak picit igaza van abban, hogy a gyakorlatot nem pótolja a "magas" kategóriás bot... sőt!!! Insu itt szeretné felhívni a figyelmed, hogy a fényképezett új bot szerelmed már az első randin megcsalt, mert a fotók alapján nem is egy "Element Rider"...egyetértek vele, tudjuk a típusát, és ha igazán érdekel ki tudod te is deríteni...:))))) Ami meg azt illeti pergetésben és dropshotban Insu a Tisza - Tiszató vidékén gájdnak számít... ennyi...
Insu, attól, hogy te valamiben jó vagy, ne oszd az észt feleslegesen... Én is egy kicsit sértőnek tartom, amilyen hangnemben írtad azt a "pergess még egy kicsit a Cormorannal"... Arról nem is beszélve, hogy az utóbbi két évben a Cormi is milyen odabassz ütős modellekkel állt elő, és neked is van belőle szerkód...:)))
El kell fogadni azt, hogy van aki ezzel perget, van aki azzal, és valahól a világűrben egyenlőek vagyunk...
Sőt , az életünk attól színesebb, hogy vannak olyan közös ismerőseink, akik Megabass Destroyerrel, Evergreen Temujin Spin Cobraval, vagy éppen Illexel pergetnek...
A vitát lezártam, és egyébként is egyik tervem, hogy mindhárman együtt is pergessünk párszór...és a Pistit semmiképpen sem mellőzném...:)))))

Fischfucker 2011.10.24. 14:48:27

Köszi, Skyentist, de közben szerintem már ki is békültünk Insu-val! :) (Ha egyáltalán összevesztünk :-))

A közös peca gondolata pedig zseniális, remélem mihamarabb lesz rá mód! Pistivel együtt természetesen, remélem ráér majd ő is! A leírás alapján, amit adtam szóban, Te mondtad Drága Mesterem, hogy az az element rider ;-) én csak annyit mondtam, hogy ashura 210 volt rá írva és sárga volt. :))

SKYentist 2011.10.24. 15:23:21

@Fischfucker:
" ashura 210 volt rá írva és sárga volt" hu-hu!!!! :))) Hát, amennyiben így volt elnézést kérek, de fotó nélkül igazam volt!! :))))) A fotón viszont nem az, de kb annyiért olyat is tudsz venni... sőt, most nem érek rá foglalkozni vele, de emlékeim szerint az Element Rider akciója kicsivel jobb, és vagy 40 gr-al könnyebb... A fotózott bot nagy hátránya, hogy 12 fok körüli hőmérsékleten már "fáj a hidegtől" a kezed...

Fischfucker 2011.10.24. 15:35:32

Na de áruld el, Drága Mester, mi a neve ennek a pálcának!? ;-) Netán figyel otthon egy a vitrinben? ;-)

AzHofi 2011.10.24. 15:54:37

Hát gyerekek, én még mindig kérdezem, hogy a hal lássa-e hogy milyen bot van odakünn :-) Lehet az egy ócóbb bot is, ha azzal tanulod meg jól vezetni a férgöt. Az meg, hogy a második dobásra süllőt hozott, aligha a bot érdeme. Persze lehet, hogy tévedek, és látják a halak a botot :-)

Fischfucker 2011.10.24. 15:59:21

látják a botot! azért csinálták sárgára, hogy a süllő éjjel is lássa, mivel kergetik! Magára valamit is adó spanyol süllő csak 250 ajró fölötti boton vezetett legalább 30 ajrós műcsalira hajlandó ráverni! ;-)

NA de nem ez a LÉNYEG!!! Hanem az, hogy tök jó vágyni egy új botra, orsóra, bármire, és tök jó ha élményt is kapsz ettől a vágyott cucctól és lehet, hogy egszer majd sikerül meg is szerezni, de addig is lehet rá gondolni és lehet rohadtul vágyakozni! :) Érik egy dunai látogatás, remélem hamarosan már szeretett Dunámról tudok majd sztorit hozni! ;-)

grofpisti 2011.10.24. 16:00:14

Én mennék, de akkor megint ott tartanánk, hogy a mesterek megmondják, hogy és miként kell halat fogni :) Én inkább veszek egy fűzfavesszőt és kimegyek keszegezni a balatonra, erre én nem vagyok kíváncsi. Számomra se a horgászat, se egyéb hobbi, nem arról szól hogy ki a nagyobb király, szánalmas dolog kérkedni. Ha elmegyek a tiszatóra és fogok "véletlenül" egy csukát, az nekem bőven elég, nem kell hogy valaki ott lihegjen a fülembe, hogy ne haragudj gyerekem, de ez nekem a bemelegítés"... röhej. A Kristóf a tapasztalatait írta le, és az a bot valóban remek, én is dobtam vele párat. Sőt én nem is vagyok pergetőhotgász, csak szeretek pecázni 6 éves korom óta, és semmiképp ne utáltassátok meg velem ezt a kedves hobbimat.

Fischfucker 2011.10.24. 18:02:30

Az én barátom, és igaza van! :)

Fischfucker 2011.10.24. 18:06:14

Ugye, Testvereim, ezt megbeszeltnek nekinthetjuk. Koncentraljunk a pecara! ;-)

lumpenspinner 2011.10.24. 18:42:34

Sziasztok!

Egy ötvenes harcsát kitekerni jó móka lehet,és innentől teljesen mindegy,hogy hol is lakott az a nagy bajusz*.Fekát fogni dettó,meg süllőt is.Az,hogy mindezt egy ashura,vagy egy cormoran nevű totemoszloppal tesszük,szerintem teljesen lényegtelen.Ha van lé,akkor nyilván a sárgával.:)Évekig lehetne a nüanszokat forszírozni,de minek?Én mindenesetre gratulálok ehhez az egész túrához!

Üdv.:ls

*A "bajusz" szó,a Flyfish Mostéppennincsen Corporation bejegyzett védjegye.

lumpenspinner 2011.10.24. 18:56:04

Most olvasom csak,hogy a gazda csendre intett mindenkit,én meg pofázok itt bele. Ó,hogy az a veres seggű ördög... Bocs!

Insulator 2011.10.24. 20:37:14

Na akkor most van az, hogy Lumpi nem megy pecázni Tőserdőre. Punk-tum !!
Szerencséd, hogy itt nincsenek "bértollnok"-ok !!
Írd fel ezt a Mostéppennincs Co. oldalára !!! :-))

lumpenspinner 2011.10.24. 21:40:40

Na,így jár a magamfajta mezítlábas pecás,ha megnyilvánul.Most mehetek a milliószor végigjárt tiszai kövemre,ahol nagy valószínűséggel lowfast sem fogok majd.:)
Konzekvencia: nyalj,ha halat akarsz fogni kétszáz méternél távolabb a lakóhelyedtől.:) Mocskos egy világ ez.:)

Fischfucker 2011.10.24. 21:58:27

Na inkább arról egyeztessünk, hogy mikor és hol legyen a közös iszogatás! Éppen itt az ideje! Elszívunk egy békepálinkát! ;)
Tisza vagy Duna partja?
Fish van legyen kis Dirt is! ;)

PISZ

AzHofi 2011.10.24. 22:04:46

@Fischfucker: ilyentájt azért egy füstös kocsma vagy kupi jobb... bár én járok lékre is rendszeresen, szóval van alkalomhoz illő ruhám :-)

AzHofi 2011.10.24. 22:10:15

@AzHofi: ja és bírok még négyet vinni hozni kocsival mert absztinens is vagyok :-)

Fischfucker 2011.10.24. 22:30:26

nekem ok, de mehetünk közelebb a tiszai kollégákhoz! Ha nem oldja meg a demokrácia a héten, akkor én autokratikus eszközöket bevetve mondok egy helyet és egy időpontot! :)

lumpenspinner 2011.10.25. 20:25:30

Maga a felvetés teljesen jó,a helyszínt akár biztosíthatja a második legnagyobb folyónk Szolnok alatti szakasza is,akár.De ha valamelyikőtök némi nagykunszicíliai feelingre vágyik,akkor pár lépésnyire a folyamtól van egy hangulatos kis pub.:)Csuka megeshet napközben,este tán még süllő is.Leseggelve,halszelettel,mindkettő,de ha eléggé sokáig tervezgettek,még a menyhal is benne lesz a pakliban.:)Besztercei szilvapárlatot szükség esetén nálam lehet igényelni.:)

Üdv.:ls

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2011.10.26. 10:51:45

OFF: Egy tökúj Flatrap 10es rapalám első bevetés során elhagyta a terelőnyelvét. Nem tudja valaki, honnan tudnék szerezni hozzá?

ON: Most akkor élménybeszámoló sörözésről, vagy tömeges pecázásról van szó? :)

AzHofi 2011.10.27. 12:19:02

@GaBko: Én a sörözést javasolnám, az ilyen tömeges pecázások minden szoktak lenni, csak nem pecázások. Pecázni 2, max 3 ember képes, ha többen vannak, ott már nem peca van.

Fischfucker 2011.10.27. 13:01:48

AzHofival értek egyet, nem tudom hányan leszünk, de 3-nál biztos többen, legyen ez egy baráti találkozó, lássuk egymást, ha már itt reszeljük el időnk egy részét a blogon, meg gurítsunk pár italt együtt. Annyit kérek csak, hogy mindenki hozza magával a kedvenc műcsaliját, lehetőleg wobblerét! Ezekről nyomunk egy fotót és ez lesz a Fish&Dirt best of 2011 válogatás!! :)

erazko 2011.10.29. 02:22:07

kicsit off:?
egyik haverom épp a Po ra akar meni harcsázni....-csábít engem is...

tavasszal lehet kiugrok Svédbe megnézni, hogy harapnak a csukeszok:)

üdv.
Erasko

szabad itt más oldalt ajánlani?
csak írások vannak ott, pergető tanulságok:?)
süti beállítások módosítása