Fischfucker 2012.07.03. 21:30

Szopó ágon

Nos, azt hiszem leszögezhetem, hogy szopó ágon vagyok. Elég rég óta szeretnék már írni a blogra, mert voltam is kint az elmúlt hetekben, de egyszerűen úgy gondoltam, hogy egy megmondó blogger ne írjon arról, hogy miért nem fogott halat.

A helyzet az, hogy május 6-án volt az utolsó olyan pecám, amikor jó volt horgásznak lenni. Ez a balatoni nagy kasza volt, amikor számolatlanul fogtuk a kövest, kivettem egy nagy balint és Zsoltika elkapott egy kettő feles süllőt. Nem mondom csábít Délegyháza, jó ott feketézni, meg elkapni a kis süllőket, csukákat, de rá kellett jönnöm, hogy nekem a nagy és kiszámíthatatlan természetes vizek adják az élményt. Amikor nem tudod, hogy mi ver majd rá, amikor a nagy harcsa ugyanúgy benne van a pakliban, mint a süllő vagy csuka netán a balin.

Az elmúlt 3 napot a Balatonon töltöttem. Szombaton nem mentem ki pecázni, mert annyira fáradt voltam a melótól, hogy inkább aludtam egy jót. A gyerekek is megérezhették ezt, mert még soha nem aludtak 8-nál tovább, de most fél 9kor keltegettek.

Aztán úgy döntöttem, hogy vasárnap hajnalban kimegyek a kőre, ahol utoljára azon a bizonyos májusi hétvégén voltam. 4:30-kor keltem, 5 előtt, már ki is pakoltam a kellékeimet a máriai spiccen.

kipakol.jpgNagyon ígéretes volt a reggel: a küsz kint ívott a kő mellett, de meglepetésemre a dévérek is. Tudtam, hogy itt kell lennie a ragadozóknak, még akkor is, ha nincs rablás. A nap még nem bújt át a badacsonyi hegyen, amikor a májusi emlékek hatására a sandra mellett döntöttem. Felraktam egy ulra sexy zöld flitteres 9 centis gumit, 12-es fejjel és dobtam. Még teljesen kómásan, álomittasan, de kezemben a májusi rutinnal kezdtem el pöccingetni a kis gumit a part felé, amikor a kövezéstől 5-6 méterre tompa de erőteljes rávágásom volt.

Mondom, minden ment a rutin mentén, azonnal ütöttem, a horog ült, de éreztem, hogy nagyon nagy és erős az ellenfelem. Az első gondolatom balin volt, de amikor megéreztem a fejrázásokat, azonnal tudtam, hogy süllő az illető. De mekkora, ha a kemény fékkel és a harcos kis ashurával sem tudom 2 perce felharcolni! Olyan 4 perce mehetett a harc, amikor felgyötörtem egy jó 3,5 - 4 kilós süllőt a felszínre, alig hittem a szememnek. Vass Csabánál volt szerencsém egy ekkora tüskésbe botlani, de a Balatonon még nem is láttam hasonlót.

Aztán a süllő ismét letört, nem tudtam megállítani, ment jobbra a kövek előtt, majd éreztem, hogy a kő megtámasztja a zsinórt és a 26-os fluoro carbon azonnal megadta magát. A csoffadt kis kanóccal néztem szembe, mikor kitekertem a cuccot. 10 perce voltam a kövön. De már túl voltam életem legnagyobb balatoni süllőjének elvesztésén. Közben feljött a nap és ott véget is ért minden. 8ig még erőltettem a balinokat, de ebben a küszinvázióban nem volt mivel becsapni azt a 3-4 balint, akik ott rendetlenkedtek.

Szar volt a kedvem, de beláttam, hogy későn jöttem, elhatároztam, hogy hétfőn 3-kor már kint leszek, nyomom 6ig aztán talán hagynak majd még a gyerekek aludni egy kicsit. De hétfőn 3kor olyan tájfun söpört végig a Balatonon, hogy a házból sem jutottam ki. Ugyanez 4-kor. Ugyanez 5-kor. Baszhattam. Már megint. Mert bizony az elmúlt hetekben megjártam a Dunát is voltam Visegrádon, Szentendrén, akasztottam egy pár balint meg kis süllőt, de a partig nem jutott egyik sem.

Szóval szopó ágon vagyok, be kell ismernem, és még ha nem is annyira menő, főleg a tavalyi nagy kaszálós szezon után, de ez van és nagyon nagyon várom, hogy meg tudjam törni ezt a negatív szériát valami szépséges hallal. A vigaszom az, hogy Balatonon végre Villő lányom és Vince fiam is rákattantak a pecára, soha nem koncentráltam annyira még kapásra, mint mikor velük fogattam az első halakat, és ma Villő már simán tud 2 órán keresztül koncentrálni a pecára, megüt mindent és ami a legszebb, amit fog, aznap el is készítteti velem és meg is eszi.

villo.jpgVincus annyira még nem fókuszált, ő csak odaáll és kikap egy jobb bodrit vagy vörösszárnyút. Most hétfőn, ő lett a sügérkirály, mert 3 halat fogott, mindhárom csapó volt. :)

vincus.jpg

Szóval gyerekek beoltva, de a papa horgászsikerei most késnek. Fel nyilván nem adom, a holnap este ismét a visegrádi kövezésen fog találni. Van ilyen időszak is, így jár, aki csak természetes vizeken érzi jól magát és a folyamatosan csökkenő számú ragadozókra van rákattanva.

Remélem Ti fogtok, remélem én is fogok. :)

PISZ

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr1004626429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

steveolson · steveolures.com 2012.07.04. 08:35:16

Ne add fel!
A természetes víz az igazi!
A gyerekekhez gratula, oltsad őket rendesen!

KrézyJenő 2012.07.04. 13:44:05

remélem fogunk, mi mindannyian. ahányan vagyunk! vártam a posztot, köszönöm a posztot

Fischfucker 2012.07.04. 16:01:20

köszönöm Urak! Görbüljön!

starboard · http://horgaszat-befektetes.blogspot.com/ 2012.07.06. 10:43:24

most johetnek azzal, hogy jol kell megvalasztani az idot,helyet es ellenfelet s akkor nagyon no az eselyed... de hat ki akar ilyenkor elovenni egy spicc botot es bodrikra, sugerekre horgaszni... ha ciki a spiccbot, kapj elo egy legyes botot es maris mas a feeling... lehet vele bekeshalazni es meg meno is :)

ket fiugyerek apjakent en csak almodom a fel9-es ebredesel :)
süti beállítások módosítása