Sok mindenre készültem az idei első legyezésen, de arra nem, hogy 2010 bosnyák Európa-bajnokától és nem mellesleg a Bosnian Sex Machine-től fogok tanulni cseh nimfás trükköket, légykötést és életet. Elkezdődött a szezon egy vad boszniai pecával. Fish&Dirt Balkan Style! 

tokeletes-sebes.jpg

Vééégre! 2015 december 22-én pecáztam egy jól utoljára. A Duna hihetetlen, kakaó színű 2 hónapja, a Balcsira meg nem jutottam le. De igazán nem is ezekre vágytam, hanem egy frankó legyezésre. Az elmúlt két hónapban kb 20 órányi legyező videót néztem meg és arra jutottam, hogy szeretném megtanulni a cseh nimfázást. Megtetszett, hasonlít a tapogatáshoz, mártogatáshoz, de az úszózáshoz is gyönyörűek a nimfák és megszerettem a kötésüket is, szóval a cseh nimfázás, az kellett nekem. 

Vettem egy Hanák competition wave cseh nimfás botot, cseh mestertől a cseh okosságot, hozzá való orsót és zsinórt (de minek) és elkezdtem serényen nimfákat kötögetni. Már csak a peca kellett. A kalandban Ernő a maga bájos módján kiokosított, hogyan is kell nekikezdeni a cseh nimfázásnak. Nem feltétlenül élveztem, hogy többször is átélhettem, hogy szar vagyok, de rengeteget tanultam és végül Ernő nem csak felrakta a backinget és a zsinórt az új orsóra, de a végszerelékemet is összerakta. Ehhez a módszerhez tényleg nem kell 50 eurós zsinór. Csak azért kell legyező zsinór a cuccra, hogy meg ne büntessenek. Ugyanis a 10 méter monóval pecázol, ami felkerül a legyezőzsinór elé. Szóval Ernő segítsége is kellett a folytatáshoz. Köszönet! 

Végre jött szembe a hétvége, amikor ráértünk Petivel de jött a szar időjárás is, így a Radovnára tervezett pecát ejteni kellett. Ekkor az utolsó pillanatban jött Szabolcs tippje, hogy a Pliva Boszniában jó lehet. Megkaptuk a helyi guide számát is és Zeljko segítőkész volt, jól is beszélt angolul, de nem biztatott, jövő hétvége jobb lenne, magas a víz, nem ideális. 

Na most nekem ez volt a harmadik túrám. Mind a három így kezdődött, és mindhárom szuper peca lett, mindhárom alkalommal sokat tanultam és volt sikerélmény is bőven. 

Menjünk Peti, menjüüünk! Mentünk. 

Pliva nincs közel. 6,5 óra móka. De megéri menni. Atom hely. A fly fishing complex a folyó partján fekszik szó szerint az ablakból lehetne dobálni. 

img_8478.JPG

Tágas parkoló, rendezett park, tiptop kis hely ez. Olcsónak nem olcsó, fejenként 25 euró per éjszaka, de cserébe a legyező mennyországban lehet pihikézni. 

img_8544.JPG

A szobák pedig igazi luxus lakok. Kicsit több, mint amire egy legyező vágyna, de sebaj. meg lehet szokni. 

kero.jpg

Na de a lényegre! Zeljkoról kiderült hogy ő a bosnyák sex machine. Azonnal Fish&Dirt taggá fogadtuk, a szervezetünk délszláv egységét szombat óta Zeljko vezeti. Szerencsére csak jóféle single malt áztatta sztorikból értesültünk a tetteiről, live demo nem volt. Az első ember, aki szomorkodva meséli, hogy májusban nősül. De ő nem változik meg. Soha. Ami talán ennél is fontosabb, hogy emberünk 2010 egyéni Európa bajnoka. Legyezésben. Na és hogy néz ki egy bosnyák legyező bajnok verdája belülről? Hát így: 

pussywagon.jpg

Csak a legfontosabbak! Először azt hittem rosszul hallom, de kiderült igaz, tényleg bajnok. Innentől rácuppantunk az emberre (nem úgy) és ittuk minden szavát. Meg persze a slivovicáját. Soha ne utasítsd Boszniában vissza a slivovicát! Kibanagy sértés.

balkanstyle_fishing.jpg

Felvettük a király minden mozdulatát, gyúrok majd belőle egy videót, hasznos lesz. Mindenki ruhában lesz a filmben. khm. 

img_8573.JPG

Zeljko és kis csapata 2 folyón felügyel pár kilométernyi szakaszt. Ezeken a szakaszokon a cégük ranger-ei járőröznek és védik a halat. Konkrétan az a szomorú helyzet, hogy ahol nem ők vannak, ott nincs hal, csak pillepalack hegyek az üres vízben. A helyiek elvisznek, megesznek mindent. Aztán meg beleszarnak a folyóba. De ezeken a szakaszokon viszont ott a paradicsom! Sebes és pér illetve galóca lakik itt és minden hal őshonos, természetes szaporulat. Itt nincs telepítés. E miatt sokkal nehezebb is itt a peca, a halak sokkal szelektívebbek. Nem is ez Bosznia legfelkapottabb vize, de nekem ez rohadtul megtetszett. Vad víz, vad halakkal! 

3 horgászmódszer játszik igazán. A complex környéki gyors és mély vízen elsősorban nimfázás, cseh nimfázás a legnépszerűbb, lejjebb a lassabb, szélesebb és sekélyebb szakaszokon szárazlegyezés és gyorsan vezetett streamer. Ez a streamerezés szerintem elég idétlen, emberünk a hóna alá teszi a botot és kézzel tekeri a zsinórt, és mellbimbóval vág be, szóval bénácska, de nagyon sikeres módszer. 

Szóval itt volt a lehetőség, hogy kipróbáljam a cseh nimfázást. Vettünk pár legyet és nimfát a szexcsászártól és azokkal kezdtünk dolgozni.

nimfak.jpg

Hihetetlen ez a nimfa dolog. Először is nagyon hatékonyan és alaposan lehet egy adott szakaszt átfésülni. Itt nem trappolsz azonnal a vízbe, letapogatod a partszélt guggolva, utána haladsz beljebb, és ha a part menti sáv átnézve, utána haladsz befelé. A másik, hogy szerintem teljesen jól érzékelhető a kapás. Egész pontosan délutánra már tényleg meg tudtam különböztetni az elakadást a kapástól, de persze nyilván nem érzékeltem minden kontaktust. Amikor viszont kapást láttam, az meg is lett.

apalca.jpg

Összesen 6 sebest sikerült fognom és egy szép pért nimfával. Ebből 5-öt délután 3 és 4:30 között. Ott a mennybe mentem. Elképesztően élvezetes volt! Nem voltak nagyok a halak, de szépen harcoltak és a 3-as bottal komoly meló volt még őket is szákba terelni. 

akcio.jpg

img_8543.JPG

Külön öröm volt, hogy egy szép pér is felvette a nimfámat. Brutálisak ebben a rohanó vízben, de a végén csak sztárt csináltam belőle. 

img_8521.jpg

Majd ment ő is vissza a helyére. Remélem mohos sötét 60 centis korában újra rácuppan majd a nimfámra. 

img_8526.jpg

Természetesen nem múlhatott el a nap szárazlegyezés nélkül sem. Ez a pálya is meseszép. Itt Peti kikapott hamar két szép sebest a bajnoktól vett szürke f-fly segítségével, és én is elcsíptem egy kis szexit. 

legyes.jpg

img_8510.jpg

Összesen 8 fogott hallal én nagyon elégedett voltam. Mindössze egy halat vesztettem. De ami ennél sokkal fontosabb volt, ráéreztem a nimfázás ízére és eredményes tudtam lenni ezzel a módszerrel a nehéz körülmények ellenére is. Továbbra sem tértem magamhoz, továbbra is sőt egyre inkább a legyezés a nagy szerelem. Nyilván nem adom el a csónakomat, és nem fogok legyezve balinok után rohanni a balatoni kajakos pergetés helyett, de ha lesz mostantól 2-3 napom pecázni egész biztosan a legyezést fogom választani. 

Próbáld ki és megérted! 

Elkészült a videó a kalandról! 

BIG PIIISZ! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fishndirt.blog.hu/api/trackback/id/tr228450234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OszyPeti 2016.03.19. 22:20:03

Ez nagyon zsír lett a videóval együtt, már vártuk! A marhabőr(?) kárpitozású szék azért elég hardcore:)
süti beállítások módosítása